Eta expanduje do světa velkých spotřebičů, poprvé nabídne lednice

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Tuzemská společnost Eta investuje ročně desítky milionů korun do vývoje. Tržby kolem 1,5 miliardy korun hodlá prvně posílit i chladící technikou.

Tuzemská značka elektrospotřebičů Eta se za svou více než sedmdesátiletou historii výrazně rozšiřuje. K tradičním menších produktům typu rychlovarných konvic nebo vysavačů přidá ještě velké spotřebiče v podobě ledniček a mrazniček.

Nové výrobky měli zatím možnost vidět jen obchodní partneři Ety. “Oficiální představení zákaznické veřejnosti a zahájení prodeje chystáme v průběhu června,” uvedl Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP Tronic, pod níž Eta patří.

Eta měla od roku 1943 výrobní základnu v Hlinsku. Po převzetí zlínskou skupinou HP Tronic v roce 2011 tam ale produkci ukončila. Část produkce plyne ze závodu v Miloticích nad Bečvou, většina pochází ze zahraničí, převážně z Číny.

Vývoj nových produktů a prototypovou laboratoř má ale firma v Česku. “Do vývoje společnost Eta investuje desítky milionů korun ročně,” doplnil šéf Ety Petr Res.

Za loňský rok měla Eta tržby 1,5 miliardy korun. Číslo ovšem zahrnuje také peníze z prodeje výrobků jiných značek. Společnost Eta totiž kromě své vlastní značky prodává také například elektroniku Hyundai. Od letošního roku je pro Česko, Slovensko a Maďarskou výhradním distributorem japonských televizorů JVC, které se po letech vracejí na evropský trh.

Rozhovor s Danielem Večeřou, generálním ředitelem skupiny HP Tronic, která společnost Eta vlastní, čtěte v úterním vydání deníku E15.