Evropská poptávka přinesla BMW rekordní prodeje, vyvážila propad v Číně
„Navzdory vrtkavosti na některých trzích vykazuje skupina BMW nadále stabilní růst globálního odbytu,“ uvedl člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing.
V Evropě se prodej automobilky zahrnující značky BMW, Mini a Rolls-Royce v červenci zvýšil o 11 procent, zatímco v Číně klesl o šest procent, napsala agentura Reuters.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době má ale na poptávku v Číně negativní vliv zpomalování růstu tamní ekonomiky.
Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz.
Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.