Fordu se v Evropě nedaří. V Rumunsku propustí pětinu zaměstnanců
Ford v roce 2008 převzal problémovou rumunskou automobilku Automobile Craiova a před dvěma lety v její továrně zahájil výrobu modelu B-Max. Kvůli slabé poptávce však továrna již déle než rok každý měsíc na určitou dobu přerušuje produkci, píše agentura Reuters.
„Kvůli zajištění konkurenceschopnosti závodu a kontrole provozních nákladů je nezbytné uskutečnit další kroky k přizpůsobení objemu výroby současné poptávce na trhu,“ uvedla divize Ford Romania. „Vyžaduje to rovněž snížení pracovní síly,“ dodala.
Evropský automobilový trh se loni začal zotavovat ze šestiletého útlumu a už delší dobu roste. Nadále však zůstává hluboko pod svým vrcholem z období před příchodem světové finanční krize.
Ford se v Evropě pere se ztrátami
Automobilka Ford se tento měsíc rozhodla vyměnit šéfa svých evropských aktivit, které se již několik let potýkají se ztrátami. Stephena Odella tak v čele evropské divize nahradí Jim Farley. Odell naopak vystřídá Farleyho ve funkci šéfa globálního marketingu Fordu.
Ztráta evropské divize automobilky Ford se v letošním třetím čtvrtletí více než zdvojnásobila na 439 milionů dolarů (téměř deset miliard korun) ze 182 milionů dolarů před rokem. V celém letošním roce očekává divize ztrátu 1,2 miliardy dolarů.