Frisco bude z Čech, Prazdroj rozšiřuje výrobu ovocných piv | E15.cz

Frisco bude z Čech, Prazdroj rozšiřuje výrobu ovocných piv

Grant McKenzie
Grant McKenzie
• 
ZDROJ: Anna Vackova

Matěj Štětka, Euro

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Plzeňský Prazdroj zahájil provoz nové linky na výrobu inovativních pivních nápojů kam patří ovocnými šťávami ochucená piva, sladové nápoje a pšeničná piva. Oznámení lídra českého trhu o této investici ve výši 143 milionů korun přišlo zhruba den poté, kdy dvojka na trhu, společnost Pivovary Staropramen oznámil nový nealkoholický produkt tzv. Sládkovu limonádu.

Nová linka v plzeňském pivovaru má roční kapacitu 600 tisíc hektolitrů a patří k nejmodernějším zařízením tohoto druhu v ČR. Do Plzně se tak mohla soustředit výroba piv Gambrinus a Birell smíchaných s ovocnými šťávami, sladového drinku Frisco a svrchně kvašeného pšeničného piva Fénix, které se nově představilo i v lahvích. Až dosud Prazdroj využíval potřebné technologie pro výrobu těchto nápojů v sesterských pivovarech v jiných zemích.

Zdá se, že je to další razantní počin ve stále se zostřujícím boji o rychle rostoucí segment nealkoholických a nízkoalhkoholických piv a pivních nápojů. Marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie sice říká, že základem českého pivního trhu bude i nadále klasický ležák plzeňského typu, ale současně dodává: „Stále populárnější však budou méně tradiční nápoje, jako už jsou dnes naše výrobky Gambrinus Ochucený, sladový nápoj Frisco, nealkoholické pivo Birell smíchané s ovocnými šťávami a pšeničné pivo Fénix.“

Kroky Plzeňského prazdroje, stejně jako Pivovarů Staropramen jsou více než logické. Český trh s pivem totiž stagnuje, což potvrdil i Zdeněk Kovář, generální ředitel Pivovarů Staropramen. „Nepředpokládáme, že lidé v ČR budou v budoucnu pít více piva než dosud. Nezbývá tedy nic jiného, než hledat příležitosti pro růst v jiných segmentech a v inovacích“.

Ostatně o tom samém mluvil Grant McKenzie v půlce letošního května kdy zdůvodňoval propad prodejů nealkoholických piv právě nedostatkem inovací. Třetí silný hráč pivovary Heineken nenechá zcela určitě tyto aktivity bez odezvy. „Naše další inovace na sebe nenechají dlouho čekat“, řekla nám Zuzana Kosáková z Heinekenu, který jako první na náš trh uvedl beermixovou značku Radler.

Autor: Matěj Štětka, Euro

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.