Dějiny Peugeotu jsou plné průkopnických návrhů | E15.cz

Historie stará více než 200 let. Dějiny Peugeotu jsou plné průkopnických návrhů

Mirek Mazal - Auto.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Dne 26. září uplyne přesně 211 let od založení jedné z nejstarších automobilek světa. Francouzský Peugeot nepatří mezi největší či nejpokrokovější značku motoristického světa, přesto by mu všichni úspěšnější konkurenti měli skládat hold za historii psanou nepřetržitě od roku 1810.

Na začátku 19. století se začal psát příběh pozoruhodného úspěchu ve výrobě automobilů často s následným úspěšným použitím v motoristickém sportu. Dějiny Peugeotu jsou plné průkopnických návrhů, technických průlomů, technologických novinek a funkčních řešení. Vše začalo, když Pierrova rodina z vesnice Vandoncourt skončila s mlynářským řemeslem. Dva synové Jean-Pierre II. a Jean-Frederic proměnili mlýn na slévárnu oceli Peugeot Fréres.

Ocel byla používána při výrobě řezných kotoučů, hodinkových pružin a lehkých krinolínových sukní, které znamenaly revoluci v módě 19. století. Firma Peugeot se prosadila i v odvětví výroby šicích strojů a kuchyňských mlýnků – aromatické drcení pepře prvotřídním způsobem patří dodnes mezi chlouby francouzské značky.

Podívejte se na video, jaká je budoucnost Škodovky:

Škoda auto chce prodávat už jen elektromobily! Jaké změny se chystají?

První automobil Peugeot vznikl v roce 1890 pod vedením Armanda Peugeota, který zhmotnil odborné znalosti z oblasti konstrukce bicyklů. Armand sestavil lehký trubkový podvozek opatřený dvouválcovým zážehovým motorem Daimler, což se jako celek dalo konečně nazvat úvodním automobilem neboli začátkem dvou staletí masové produkce.

Čtyři roky od dokončení prvního automobilu Peugeot ovládl motoristický závod, tehdy se Armand přesvědčil o životaschopnosti sériové produkce vozidel. V roce 1912 byla proto otevřena fabrika postavena na území Sochaux. Stále prosperující továrna Stellantis Sochaux Plant patří mezi hlavní montovny celé Francie.

Více čtěte zde >>>

Autor: Mirek Mazal - Auto.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah