Jawa chce letos prodat 2000 motocyklů

Tradiční česká značka Jawa předvedla 7. břena na brněnském Motosalonu jako novinku motocykl Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu. Jawa nabídkou těchto modelů reaguje na změnu v chování motorkářů, kteří jsou individualisté.

Tradiční česká značka Jawa předvedla 7. břena na brněnském Motosalonu jako novinku motocykl Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu. Jawa nabídkou těchto modelů reaguje na změnu v chování motorkářů, kteří jsou individualisté. Zdroj: ctk

Tradiční česká značka Jawa chce letos zvýšit prodej motocyklů o třetinu na zhruba 2000 kusů. Do budoucna se chce více zaměřit na výrobu luxusních motorek, o které mají zákazníci zájem, řekl dnes na veletrhu Motosalon v Brně obchodní manažer firmy Jiří Kraft.

Firma dnes ukázala několik novinek, které navazují na model Jawa Sportard s objemem 660 ccm. Novinkou je model Californian. „V Evropě jsou ve velké oblibě retromotocykly. Ten náš je inspirován historickým modelem ze 70. let minulého století,“ uvedl Kraft. Firma k výrobě Californiana přistoupila po průzkumu trhů v Belgii, Anglii a Francii. „Chceme Californian vyrábět v limitované sérii,“ uvedl Kraft. Model podle vybavení bude stát kolem 185 tisíc korun.

Další novinkou, kterou firma na veletrhu v Brně ukazuje, je model Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu. Jawa podle Krafta s nabídkou těchto modelů reaguje na změnu v chování motorkářů, kteří jsou individualisté. „Na motorce se už nejezdí do práce. Motorkáři mají motocykl na víkendovou zábavu a nechtějí mít něco, co má několik desítek dalších lidí,“ uvedl Kraft.

Jawa se chce v budoucnu více zaměřit na luxusní výrobky. Uvažuje i o objemových třídách přes 1000 kubíků. Firmu k tomu vedou marketingové průzkumy a inspirace od producentů.

Aktuálně má v nabídce motocykly v objemových třídách 50, 125, 250, 350 a 660 ccm. Loni firma prodala přes přes 1500 motocyklů, z toho v ČR necelou stovku. „Před revolucí byla Jawa značkou, kterou si mohl koupit každý, protože neměl na výběr, potom se trend změnil. Dnes jsou potenciální zákazníci přesyceni tím, co je levné a japonské,“ uvedl Kraft.

Tradiční česká značka Jawa předvedla 7. břena na brněnském Motosalonu jako novinku motocykl Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu. Jawa nabídkou těchto modelů reaguje na změnu v chování motorkářů, kteří jsou individualisté.Tradiční česká značka Jawa předvedla 7. břena na brněnském Motosalonu jako novinku motocykl Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu. Jawa nabídkou těchto modelů reaguje na změnu v chování motorkářů, kteří jsou individualisté. | ctk

Podle něj firma prodává především třistapadesátky s dvoudobým dvojválcem. Devadesát procent produkce směřuje na Kubu, do jižní Ameriky nebo do Ruska. Tyto prodeje se týkají zejména zemí s benevolentnějšími ekologickými předpisy.
Jawu vlastní Jihostroj Velešín. Firma motocykly vyrábí v Týnci nad Sázavou na Benešovsku.