Kodiaq není první, škodovky jezdily v terénu už dříve, i před Yetim

Kodiaq není první terénní Škodovkou

Kodiaq není první terénní Škodovkou Zdroj: repro auto.cz

Kodiaq není první terénní Škodovkou
Kodiaq není první terénní Škodovkou
Kodiaq není první terénní Škodovkou
Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq
16 Fotogalerie
David Bureš
První sedmimístné SUV od Škody s názvem Kodiaq je možná první ve své vlastní kategorii, rozhodně však není prvním terénním vozem z Boleslavi. Takových aut v minulosti vzniklo hned několik.

Začátkem tohoto měsíce Škoda konečně odhalila dlouho očekávané SUV kodiaq. Až sedmimístný model je prvním krokem mladoboleslavské značky k mohutné ofenzivě v kategorii SUV.

Kodiaq však rozhodně není první škodovkou, která zamířila do terénu. Už před dobře známým (a dodnes prodávaným) yeti vzniklo v Mladé Boleslavi několik terénních aut.

První terénní škodovka byla postavena již po válce, a to na bázi modelu 1101. Prototyp s označením 1101 VO (později 1101 P jako Pohotovostní) z roku 1947 byl určen pro armádu, v jejíž výzbroji měl nahradit dosluhující speciály ukořistěné po Wehrmachtu.

Fotogalerie Škody Kodiaq:

Nepřekvapí proto, že proti výchozímu autu dostal třeba kanystry a držáky na samopaly. Velký přeborník v terénu to ale nebyl, schopnosti negativně ovlivnilo použití podvozku ze sériového osobního auta.

Přesto automobil přezdívaný tudor bojový nakonec vznikl v 4.237 exemplářích, které vedle československého ministerstva národní obrany a Sboru národní bezpečnosti používaly také složky v Egyptě nebo Jugoslávii.