Lindt koupí amerického konkurenta, jehož bonboniéru proslavil Tom Hanks | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Lindt koupí amerického konkurenta, jehož bonboniéru proslavil Tom Hanks

Lindt koupí amerického konkurenta, jehož bonboniéru proslavil Tom Hanks
Lindt Teddy.
• 
ZDROJ: Lindt
Švýcarský výrobce čokolády Lindt & Sprüngli koupí amerického rodinného výrobce cukrovinek Russel Stover. Lindt se díky této akvizici stane třetím největším výrobcem čokolády v Severní Americe. Cena transakce by se podle Financial Times mohla pohybovat kolem 1,4 miliardy dolarů, což je 28,2 miliardy korun. Firma Russel Stover je třetím největším výrobcem cukrovinek v USA.

Převzetí je největší akvizicí firmy Lindt v historii, uvedl generální ředitel švýcarské firmy Ernst Tanner. Je také velkou příležitostí pro expanzi v Severní Americe. Russell Stover je známý hlavně svými bonboniérami. Vyrábí také čokoládu značky Whitman's.

Společnost vznikla v roce 1923, kdy Russell a Clara Stoverovi zahájili v Denveru výrobu domácích cukrovinek. Svůj současný název má od 40. let minulého století. V roce 1960 firmu koupil od zakladatelů Louis Ward a rozšířil ji. Rodina Wardových vlastní firmu dodnes, letos ji však nabídla k prodeji. Jednu z bonboniér společnosti proslavil Tom Hanks ve filmu Forrest Gump.

Podle Financial Times roční tržby firmy činí zhruba 600 milionů dolarů, tedy 12,1 miliardy korun a má 4500 zaměstnanců. Své produkty nabízí ve více než 70 tisíc obchodech s potravinami, dárky a v dalších maloobchodech po celých Spojených státech a ve více než 20 zemích světa.

Ve více než 80 zemích

Lindt vyrábí kvalitní tabulkovou čokoládu, známý je i čokoládovými pralinkami Lindor a velikonočními zajíčky balenými ve zlaté hliníkové fólii. Lindt v USA vlastní také čokoládovnu Ghirardelli, jejíž bývalá továrna je turistickou atrakcí v San Francisku. Tržby firmy v Severní Americe loni činily 943,2 milionu dolarů a na celkových tržbách měl region zhruba třetinový podíl.

Společnost Lindt vznikla před téměř 170 lety. Své výrobky prodává ve více než 80 zemích po celém světě a vytváří 70 procent obratu mimo Švýcarsko. Zhruba 40 procent jejího sortimentu připadá na tabulkové čokolády. Vlastní také značku čokolád Ghirardelli. Na českém trhu působí od roku 1994. Tržby firmy loni činily 2,9 miliardy švýcarských franků, což je 65,6 miliardy korun.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!