Magická auta: navzdory inflaci jsou levnější

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Renault Mégane GrandCoupé TCe 130 EDC
9 Fotogalerie
Svět motorů

Pivo zdražuje. Voda zdražuje. Auta ale jako by zaklínadlo zvané inflace nezajímalo. Všechna jsou vybavenější, a mnoho z nich i tak levnější než před tuctem let. Některá letos dokonce nejvíc v dějinách.

 

Dnešní vozy jsou mnohem bezpečnější, nadupaná výbavou, o níž se nám před pár lety ani nesnilo – a mnohdy přitom výrazně levnější než před dvanácti roky, kdy byla vrcholem luxusu klimatizace.

Ceny nejvíce spadly u rodinnějších modelů. Třeba vůbec nejžádanější auto u nás – Škoda Octavia Combi – začínalo před dvanácti lety na půl milionu, loni už spadlo pod čtyři sta tisíc. Až letošní modernizace zvedla cenu na číslovku začínající čtyřkou, stále však hluboko pod dřívější hranicí.

Konkurenční kombi na tom nejsou jinak: Renault Mégane, od loňska v nové generaci, je levnější bezmála o sto tisíc než kdysi, Opel Astra sice poslední dobou zdražuje, ale pořád je o sto dvacet tisíc pod cenou z roku 2005. A takový Ford Focus kombi? V roce 2005 stál 462 900 korun, dneska je k mání za nevídaných 319 900 korun.

Zbytek textu včetně tabulky s cenami najdete na serveru auto.cz >>>

Podívejte se na srovnání Opelu Astra se Škodou Octavia a Renaultem Megane:

Video placeholder
Opel Astra vs. Škoda Octavia, měření, letiště, zátěž, David • auto.cz
Video placeholder
Opel Astra vs. Renault Megane srovnávací test • auto.cz