Na Kodiaq se bude čekat až půl roku
Na novou Škodu Kodiaq budou zájemci zpočátku čekat výrazně déle, než je obvyklé u ostatních modelů značky. Čekací lhůty se mohou u nejžádanějších motorizací a výbav vyšplhat až na šest měsíců. U jiných modelů je to běžně deset až 12 týdnů. Dodací lhůty kodiaqu prodlužuje to, že lidé stojí hlavně o verzi vozu v nejvyšší výbavě, kterou si mohou nechat upravit podle svého přání. Vyplývá to z informací prodejců a automobilky.
"Aktuální dodací lhůty se pohybují v řádu několika měsíců, u některých variant to může být i déle. To je však stále akceptovatelná doba s ohledem na náběhovou křivku vozu a fakt, že více než 90 procent vozů se objednává v individuální konfiguraci, na rozdíl od konkurenčních skladových vozů jiných značek," řekl Zdeněk Štěpánek z oddělení korporátní komunikace Škody.
Škoda eviduje tři dny před oficiálním zahájením prodeje tři tisíce objednávek na Kodiaq. Letos vyrobí ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku zhruba 70 tisíc vozů, v dalších letech o pět tisíc více. Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style.
"Tohle je nejlepší motor v naftě, který se dělá. Pro takto velké auto je naprosto dostačující a velmi žádaný," řekl prodejce východočeského Autocentra Barth Martin Bárta. Auto se prodává v rozmezí 670 tisíc do 1,2 milionu korun, kupci jsou zpravidla muži a firmy. Preferují dražší výbavu, například kožené potahy, nejčastěji si vybírají šedou metalízu.
Podle prodejců v Karlovarském kraji jsou nejdelší dodací lhůty právě u nejlépe vybaveného modelu Style. Zatímco Kodiaq v základní a střední výbavě jsou prodejci v kraji schopni dodat za sedm až devět týdnů od objednávky, na model Style se čeká zhruba 33 týdnů. První objednávky někteří prodejci přijali už v listopadu. Vedoucí prodeje mladoboleslavského autosalonu Laureta Auto Vladimír Bárta podotkl, že nejvyšší výbavu objednává 95 procent zákazníků.
Podle vedoucího prodeje Autonova Brno Marka Leichmanna je Kodiaq prodejní hit. "Ještě před uvedením na trh už máme podepsané kupní smlouvy na zhruba deset aut. Kdyby auto bylo k dispozici okamžitě, prodáme jich výrazně víc, dodací lhůta je přibližně šest měsíců a množství aut pro český trh je omezené," uvedl Leichmann.
Velký zájem o nový Kodiaq ještě před zahájením prodeje potvrzuje i liberecký Autotrend. Na letošní rok má prodejce kvótu 30 aut. "Už teď máme polovinu prodanou a to v něm ještě nikdo ze zákazníků ani neseděl," řekla dnes vedoucí prodeje Vendula Volavková.
Zájem je podle ní o dražší modely a hlavně o dvoulitrové motory. Auto už v salonu mají, stejně jako ostatní prodejci ho představit mohou až 22. února, kdy bude prodej zahájen. "Myslím, že pak se zájem ještě zvýší a naše kvóta bude rychle pryč," dodala.
Radim Zlotý z Autocentrály Hlučín nedaleko Ostravy řekl, že už je zadána skoro polovina kodiaqů, které má pobočka v plánu letos prodat. "Zájem je, ale těch aut je na letošní rok málo pro Českou republiku. Celá firma jich dostane 36, máme tři pobočky, takže na každou pobočku 12 kusů. Já už tady mám pět objednávek, bez toho, že by to ti lidi viděli. Nejezdili v tom, neseděli," řekl Zlotý.
Vše o Škodě Kodiaq čtěte zde >>>
"To auto je už teď bestselerem. Je zajímavé, že o Škodu Kodiaq mají zájem jak retailoví klienti, tak i velké firmy, které ji chtějí zařadit do svého vozového parku," uvedl vedoucí prodeje společnosti Auto Hlaváček Olomouc Marian Vychodil.
Počet objednávek je podle jihočeského prodejce vozů z CB Auto Milana Haškovce srovnatelný s poptávkou po jiných novinkách od Škody Auto. V písecké prodejně Auto Kápl naopak hovoří o vyšším zájmu v porovnání s jinými novinkami. "Myslím, že hodně hrají roli emoce," řekl prodejce Václav Kápl s tím, že rovněž jde o první SUV ve své třídě.
Kodiaq je nejnovějším a největším modelem mladoboleslavské automobilky. Nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky volitelné třetí řadě sedadel má jako první Škoda až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW. Model se bude vyrábět i v Číně, která je největším odbytištěm automobilky.
Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1,127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Letos v lednu prodala 93 800 vozů, meziročně o 2,4 procenta více. Ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zaměstnává zhruba 27 tisíc lidí, z toho dva tisíce cizinců.