Na trh míří nový elektrický motocykl Duck 1200R, je hlavně pro mladé

Společnosti Motoscoot a Velor-X-Trike podnikatele Pavla Brídy ve spolupráci s čínskou firmou Soco (Wuxi) uvádějí na trh elektrický motocykl Duck 1200R (na snímku z 9. dubna). Motocykl s motorem Bosch o maximálním výkonu 1950 wattů je určen hlavně mladým lidem.

Společnosti Motoscoot a Velor-X-Trike podnikatele Pavla Brídy ve spolupráci s čínskou firmou Soco (Wuxi) uvádějí na trh elektrický motocykl Duck 1200R (na snímku z 9. dubna). Motocykl s motorem Bosch o maximálním výkonu 1950 wattů je určen hlavně mladým lidem. Zdroj: ČTK

Český trh s motorkami se rozšiřuje o další model - elektrický motocykl Duck 1200R. Motorka s motorem Bosch o maximálním výkonu 1950 wattů je určena hlavně mladým lidem, jak tvrdí výrobce. Na vývoji se podílely společnosti Motoscoot a Velor-X-Trike ve spolupráci s čínskou firmou Soco (Wuxi).

"Nazýváme ho e-Duck pro mládež. Je to koncipované pro šestnáctileté - sedmnáctileté lidi, pro které tady nic moc nebylo. Pro ně jsme ho vyvinuli na vyplnění mezery na trhu. Padesátiletý chlap si takovou motorku asi nekoupí," uvedl Pavel Brída.

Motocykl Duck 1200R může jet maximální rychlostí 65 kilometrů za hodinu. Pohánějí ho lithiové baterie Panasonic o napětí 60 voltů. Nabíjejí se šest až sedm hodin a na jedno nabití motocykl ujede až 70 kilometrů. Optimální pro motocykl jsou proto podle Brídy dvě sady baterií pro dojezd 120 kilometrů.

Na trhu je motocykl Duck 1200R ve čtyřech barevných modifikacích a v jedné speciální verzi s extra frézovanými hliníkovými a jinými doplňky. Základní cena motocyklu je 79 800 korun včetně DPH.

Elektrickou motorku pro mladé původně vyvinuli před deseti lety ve spolupráci s českým výrobcem Jawa jako Jawa Duck 125. Nakonec ji ale nemohli uvést na trh, proto vyvinuli zcela novou motorku určenou pro stejnou cílovou skupinu. "Myslím si, že motorka na elektriku a s tímto designem má budoucnost," míní Brída.

Opavská firma Motoscoot se zabývá prodejem a výrobou motocyklů a skútrů už 26 let. Do širšího povědomí vešla před sedmi lety, když oživila výrobu legendárních vozidel Velorex a vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike. Z té se vyvinula celá firma, do níž se Motoscoot spojil se společnosti Lakum - GALMA a která se zaměřuje výhradně na vývoj, výrobu, distribuci a servis elektrických vozidel.