Německé firmy bojují o značku „Homerova“ piva Duff

Homer Simpson a jeho zamilované pivo Duff

Homer Simpson a jeho zamilované pivo Duff Zdroj: Twentieth Century Fox

Tvůrce světoznámého kresleného seriálu Simpsonovi Matt Groening se vždy bránil tomu, aby pivo Duff skutečně existovalo. Uspěl jen částečně, v Německu se nyní o značku oblíbeného nápoje Homera Simpsona přou dva pivovary.

Momar Szyslak je pravděpodobně nejznámějším výčepním na světě. Žlutý muž přezdívaný Vočko provozuje hospodu U Vočka, kde točí pivo značky Duff. Tu ale v reálném světě stěží seženete. Tak to i chtěl Groening, který dokázal prosadit, že v USA se na trhu pivo této značky neobjeví. Podle něj by to totiž mohlo převážně dětské diváky celosvětově populárního seriálu svádět k pití alkoholu.

V Německu ovšem pivo Duff sehnat lze, a to hned ve dvou verzích. Hesenský pivovar Duff Bier UG získal od majitele práv k Simsponovým Twentieth Century Fox povolení používat logo vycházející z komiksu. Konkurenční dolnofranský Duff Beer používá elipsovité logo a stejnojmenné pivo vaří od roku 1999.

Vzájemná koexistence firem netrvala dlouho. Nyní spolu obě dvě firmy vedou soudní spor o cennou značku. Vzájemná pře nyní skončila až na půdě Spolkového ústavního soudu. Na něm je, aby potvrdil nebo zvrátil dřívější rozhodnutí zemského a vrchního zemského soudu v Norimberku, aby dolnofranský Duff přestal značku používat.

Hesenský Duff argumentuje tím, že jeho rival sice značku uvedl dříve, vůbec ji ale nepoužíval. Tense brání tím, že jako Duff se označoval i dříve, měl pouze jiné logo. Soudci z Karlsruhe by svůj verdikt měli vynést ve středu večer.

Do boje o německý Duff se už dříve pokoušel vstoupit i Groening, který chtěl dosáhnout zákazu veškeré produkce piva s touto značkou. Twentieth Century Fox ale svůj spor s německými firmami prohrála už před několika lety.