Odbory Škoda Auto: Není jasné, kam bude nový šéf Škodu směřovat | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Není jasné kam bude nyní Škoda směřovat, vládu situace ve firmě nezajímá, tvrdí odbory automobilky

ČTK

Otázku budoucího směřování mladoboleslavské automobilky Škoda Auto řeší odbory Škodovky v novém vydání svého týdeníku Škodovácký odborář. V srpnu má být zvolen nový předseda představenstva za končícího Bernharda Maiera. Metaforický text spekuluje, zda nový šéf představenstva bude firmu rozvíjet. Vyplývá z něj, že pokračují spory o místo výroby jednotlivých modelů. Odbory v té souvislosti vyčítají české vládě, že se o situaci v automobilce nezajímá.

„Smutné je, že o to, co se ve Škoda Auto děje, se vůbec nezajímá naše vláda. Mnohdy Škodu naopak dehonestuje. Soustředěná pouze na řepku, párky, kuřata a na žonglování s koblihami si nechává utéct skutečný poklad, kterým je nádherný šperk této republiky a mnoha generací,“ píše týdeník v narážce na automobilku.

Firma bez odůvodnění oznámila Maierův konec ve funkci před týdnem. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. Delší dobu se píše o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu.

Volkswagen těžce nese úspěchy Škody, Maier byl trnem v oku, říká automobilový novinář Šprincl

Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík už dřív uvedl, že Volkswagen Škodě závidí úspěch. Podle něj nevychází Volkswagen Škodě vstříc a nejmodernější technika se do škodovek dostává se zpožděním nebo vůbec. V médiích se objevily také informace, že Škoda svými úspěchy předbíhá i Audi, což pro koncern není dobré.

Nový šéf Škody bude s představenstvem řešit i budoucnost jednotlivých modelů. „Uvidíme, jak statečně družina z představenstva společnosti Škoda zabojuje o Superb, který se má spolu s modelem Karoq přesunout do Bratislavy,“ uvádí text. „Uvidíme také, jak zabojují o Kodiaq, který má jít do Německa, či o dlouhou Fabii, kterou lidé mají tolik rádi,“ odkazuje text v odborářském týdeníku na kombi verzi Fabie.

Nekončí jen šéf Škody Auto. Personálně se otřásá celý koncern Volkswagen

Poukazuje i na to, že volba předsedy představenstva Škoda Auto je výhradně v rukou představenstva. „Jaký úkol dostane nový předseda představenstva? Škodovku rozvíjet, nebo ji srazit na kolena, zabrzdit a pak za to dostat jinde ještě lepší trůn?“ vznesly odbory řečnickou otázku.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 tisíc lidí.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!