Nekončí jen šéf Škody Auto. Personálně se otřásá celý koncern Volkswagen

Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess

Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess Zdroj: Reuters

Vozy Volkswagen připravené k exportu v německé přístavu Emden
Vozy Volkswagen připravené k exportu v německé přístavu Emden
Volkswagen zastavil letos na jaře na několik týdnů výrobu
Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
16
Fotogalerie

Automobilka Škoda Auto potvrdila odchod svého dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Důvody zůstávají nejasné, nicméně nejde o první změnu ve vedení koncernu Volkswagen, pod nějž tuzemská automobilka spadá. Německá média píší o mocenském boji mezi šéfem koncernu Herbertem Diessem a předsedou podnikové rady Berndem Osterlohem.

Maier odchází z vedení Škody po necelých pěti letech. Důvod ukončení spolupráce automobilka nesdělila, neuvedla ani, zda se Maier přesouvá na jinou pozici v koncernu.

Nejde přitom o první změnu na vedoucích postech ve Volkswagenu. V úterý koncern oznámil odchod šéfa divize nákladních vozidel Andrease Renchlera. Podle magazínu Spiegel může být za jeho odchodem neúspěch propojování vývojových oddělení automobilek MAN a Scania, které patří do divize Volkswagenu Traton. Ve vedení koncernu prý také panovalo rozladění z výkonů Tratonu na burze.

Už na začátku června oznámil svůj odchod také koncernový šéf nákupu Stefan Sommer. S více než ročním předstihem oznámil nařízeným, že nestojí o prodloužením kontraktu, který mu vyprší v září 2021.

Odchody těchto manažerů ale mohou mít hlubší kořeny. Německá média už na začátku června zevrubně informovala o hlubokých sporech mezi předsedou představenstva celého Volkswagenu Diessem a Osterlohem, který předsedá podnikové radě, uskupení zastupujícímu zaměstnance. Předmětem rozepří měly být potíže při vývoji elektromobilu ID.3, budoucího klíčového modelu Volkswagenu, k nimž se později přidaly problémy nové generace modelu Golf. Některé zdroje německých deníků ovšem uváděly, že spory byly i čistě osobního charakteru.

K ústupkům byl nakonec donucen Diess. Musel se vzdát vedení značky Volkswagen, oficiálně proto, aby měl více času na řízení koncernu v těžkých časech. Na jeho místo nastoupil dosavadní provozní ředitel značky Ralf Brandstätter.

V současnosti už představitelé koncernu přinejmenším navenek vystupují jednotně. Osterloh minulý týden během akce pro investory prohlásil, že „předseda představenstva Diess má plnou podporu podnikové rady a podniková rada a vedení se plně shodují na strategických otázkách“.