Nexenu se v Evropě daří, poprvé bude dodávat pneumatiky pro Porsche

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Zdroj: Autorevue.cz

Továrna na výrobu pneumatik Nexen Tire v jihokorejském městě Yangsan
pneumatiky Nexen Tire
Továrna na výrobu pneumatik Nexen Tire v jihokorejském městě Yangsan
Továrna na výrobu pneumatik Nexen Tire
Továrna na výrobu pneumatik Nexen Tire v čínském městě Čching-tao
14
Fotogalerie
Jihokorejský výrobce pneumatik Nexen, který u Žatce na Ústecku staví svojí evropskou výrobní základnu, se vůbec poprvé stane dodavatelem německé luxusní značky Porsche. Nexeny bude obouvat sportovně užitkový model Porsche Cayenne.

Nexen Tire si od dodávek pro Porsche, který je chápán coby prémiový výrobce, slibuje zvýšení hodnoty své značky. „Budeme usilovat o rozšíření dodávek originálních pneumatik i na jiné modely automobilů Porsche,“ uvedl Nexen ve zprávě.

Jihokorejská společnost začne německé automobilce dodávat letní pneumatiky N‘Fera RU1, které jsou její vlajkovou lodí. Podle odborného listu Pneu revue tyto pneumatiky Nexen vyvinul ve svém německém výzkumném centru a Porsche bude zásobovat přímo z jihokorejské továrny v Changnyeongu.

Podívejte se na asijské továrny Nexenu:

Nexenu se stále více daří pronikat na evropský trh. „Největší odběratelé v Evropě jsou Škoda, Volkswagen, Fiat a Seat,“ uvedla pro E15.cz mluvčí Nexenu Naděžda Šeráková. Podle ní se mezi ně zařadí právě i Porsche.

Podnik se snaží v Evropě etablovat i přes sponzorování sportu. Loni začal podporovat fotbalový klub Manchester City FC z nejvyšší anglické soutěže Premier League a český tým z hokejové extraligy BK Mladá Boleslav.

Nexen v současnosti provozuje tři továrny, dvě v domovské Jižní Koreji a jednu v Číně. První závod mimo Asii nyní začal budovat v žatecké průmyslové zóně Triangle, kde má investovat přes 22 miliard korun, což bude třetí největší zahraniční investice v České republice.

Nexen koupil od Ústeckého kraje pozemek o rozloze 65 hektarů ve střední části zóny. Hlavní tovární hala bude mít s rozměry 732 x 142 metrů, což zhruba odpovídá ploše patnácti fotbalových hřišť dohromady.

V továrně se budou vyrábět pneumatiky pro osobní a lehká nákladní auta, jejich odbyt se předpokládá v tuzemsku, jinde v Evropě, ale i na Blízkém Východě a v severní Africe. Projektovaná výrobní kapacita závodu má být po úplném dokončení přes 30 tisíc pneumatik denně, tedy zhruba jedenáct milionů za rok.