Omnipol chce prodávat novou verzi úspěšných albatrosů

L39 NG

L39 NG Zdroj: Aero Vodochody

Letecká show
Ilustrační foto vysloužilého letounu L-39 Albatros
Na bývalém vojenském letišti v Hradci Králové se připravovala 2. září letecká přehlídka CIAF 2016, která se koná o víkendu. Na snímku je stíhací letoun Su-27 z Ukrajiny.
L-39 libyjské armády
Na bývalém vojenském letišti v Hradci Králové se připravovala 2. září letecká přehlídka CIAF 2016, která se koná o víkendu. Na snímku je vrtulník Mi-24/35 Hind z 22. základny vrtulníkového letectva Sedlec.
17
Fotogalerie
Po několika desetiletích chtějí Aero Vodochody s Omnipolem navázat na úspěch cvičných proudových letadel. Sejdou se zástupci zemí, které české stroje stále používají, aby zmapovali trh.

Obchodník se zbraněmi Omnipol se stal strategickým partnerem společnosti Aero Vodochody Aerospace. Má zajistit prodej nového letounu Albatros L-39 Next Generation, jehož vývoj z poloviny financuje, popřípadě získat zakázky na modernizace původních albatrosů.

Jsou to nejúspěšnější cvičné proudové stroje na světě. Od sedmdesátých let minulého století se jich vyrobily téměř tři tisíce, létaly ve více než třech desítkách států. Na příští týden pozval Omnipol do Vodochod zástupce zemí, kam se L-39 vyvážely.

„Bude to historicky první setkání uživatelů tohoto oblíbeného letounu, které organizujeme ve spolupráci s Aerem Vodochody a Vzdušnými silami Armády ČR.

Cílem je soustředit komunitu uživatelů legendárních albatrosů a zajistit tak výměnu názorů a zkušeností v jednom čase a na jednom místě přímo u výrobce,“ zdůraznil mluvčí Omnipolu Milan Řepka. Albatrosy se dodávaly například do severní Afriky, jižní Asie nebo Střední a Jižní Ameriky.

Omnipol se doposud věnoval výcviku pilotů na platformě L-39. Loni se zapojil do projektu Next Generation jako investor. Vylepšené albatrosy představilo Aero přede dvěma roky v britském Farnborough. Zásadní změnou je nový motor FJ44-4M americké firmy Williams.

Kromě úspornější pohonné jednotky má nová generace nižší hmotnost a vyšší rychlost i dolet. K lepším letovým vlastnostem napomáhá také odstranění nádrží na konci křídel. Avionické a komunikační systémy odpovídající současným nárokům doplňuje moderní „glass cockpit“.

Aero s Omnipolem nabízejí řešení pro základní výcvik pilotů se snadnou údržbou a minimálním logistickým zázemím, které bude mít pokročilejší vlastnosti než miliony letových hodin prověřené L-39.

Z komerčního hlediska chtějí využít prostor, který na trhu vzniká po dosluhujících tréninkových letounech. V příštích patnácti letech skončí technický život dvěma třetinám všech podobných strojů na světě. Projekt L-39 NG umožní zákazníkům v první fázi vyměnit motor, který zastarává nejrychleji, a pak i celé letadlo.

Nové albatrosy také reagují na neúspěch s bitevníky L-159, které se na trhu příliš neuchytily. Po zdlouhavých jednáních se je podařilo prodat americké společnost Draken a naposledy irácké armádě.

Představení letounu L-39 NG