Personální rošáda ve Volkswagenu. Müller jako šéf koncernu končí

Šéf Volkswagenu Matthias Müller

Šéf Volkswagenu Matthias Müller Zdroj: CTK

Matthias Müller
Volkswagen
3
Fotogalerie

Dosavadní šéf značky Volkswagen Herbert Diess má vystřídat ve funkci šéfa koncernu Matthiase Müllera. Agenturu DPA o tom v úterý informovaly zdroje z dozorčí rady koncernu. Předtím o úvahách v čele největšího německého automobilového koncernu psala některá média. Součástí koncernu je společnost Škoda Auto. Dozorčí rada, jenž prý projednává širší změny struktury vedení, se má sejít v pátek.

Největší evropský automobilový koncern se dosud potýká s dopady skandálu s emisemi naftových motorů z roku 2015 a zároveň se snaží pružněji reagovat na požadavky trhu a investuje miliardy eur do vývoje elektromobilů a nových produktů.

Čtyřiašedesátiletému Müllerovi má stávající smlouva vypršet v roce 2020. Devětapadesátiletý Diess je zastáncem restrukturalizace a snižování nákladů a opakovaně se přel s mocnými odbory. Bývalý manažer automobilky BMW k Volkswagenu přešel v roce 2015 a podle agentury AP byl od počátku považován za potenciálního budoucího šéfa celého koncernu. 

Koncern připustil, že v rámci změn v managementu by mohl odvolat i Müllera. "Volkswagen uvažuje o dalším vývoji manažerské struktury skupiny, což bude spojeno také s personálními změnami ve vedení," uvedl VW v prohlášení.

Herbert Diess (59)

Předsedou představenstva automobilky Volkswagen, která je vlajkovou lodí stejnojmenného koncernu, je Diess od července 2015. Je i členem představenstva koncernu.

V letech 2007 až 2014 byl členem představenstva automobilky BMW a od roku 2012 do roku 2014 byl šéfem vývoje u BMW. Od února 2015 je také ve vedení německého výrobce čipů Infineon Technologies.

Diess se narodil 24. října 1958 v Mnichově. V roce 1977 začal studovat automobilovou technologii na mnichovské Univerzitě aplikovaných věd a v roce 1983 ukončil inženýrské studium na Technické univerzitě v Mnichově.

V letech 1984-1989 působil jako vědecký pracovník v Institutu pro obráběcí stroje a průmyslový management při Technické univerzitě, v roce 1987 získal doktorát.

V roce 1989 ho kariéra zavedla do společnosti Robert Bosch GmbH a v roce 1996 přešel k BMW, kde prošel řadou vedoucích funkcí a působil například i v Anglii. Již v BMW měl pověst manažera, který umí restrukturalizovat firmu a snižovat její náklady, a tuto pověst potvrzuje i u Volkswagenu.