Pivovary Heinekenu v Česku uvařily o tři procenta více piva

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Pivovary nadnárodní skupiny Heineken v Česku v Krušovicích, Brně a Velkém Březně loni uvařily 2,4 milionu hektolitrů piva, což je o tři procenta více než o rok dříve. Nárůst je mírně vyšší, než o kolik vzrostla celková výroba piva v ČR v loňském roce. Na růstu Heinekenu ČR, který je trojkou na tuzemském trhu, se podepsaly domácí prodeje, které se zvýšily o téměř dvě procenta na 1,9 milionu hektolitrů. Prodejní objemy exportovaného a licenčně vyráběného piva zůstaly na úrovni předminulého roku.

I přes celkový nárůst pivního trhu v ČR ale podle firmy vyhráno není. „Doba zůstává nejistá a dosažení našich cílů bude letos ovlivněno ekonomickým vývojem v Evropě i jeho dopady na chování a kupní sílu českých pivařů,“ uvedl generální ředitel Heinekenu ČR Etienne Strijp.

Na nárůstu domácích prodejů se loni nejvíce projevilo uvedení nové Krušovické Desítky v roce 2010 a Krušovické Dvanáctky v roce minulém a stoupající zájem o piva balená v plastových PET lahvích, pro která firma předloni v pivovaru Starobrno uvedla do provozu novou výrobní linku.

V letošním roce se firma připojila ke stoupajícímu zájmu o ochucená piva a nedávno proto na trh uvedla Zlatopramen Radler se dvěma příchutěmi, kterými jsou citrón a pomeranč se zázvorem. Radlera již Heineken vyráběl na Slovensku jako součást portfolia značky Zlatý bažant.

V roce 2010 naopak výstav tuzemských pivovarů Heinekenu klesl meziročně o 11,8 procenta. Pokles byl vyšší než za celkový tuzemský trh, jenž zaznamenal propad o osm procent. Důvodem obého byly dopady krize, kvůli které začali spotřebitelé šetřit a kvůli níž také do Česka přijelo výrazně méně turistů, a zvýšení spotřební daně na pivo o třetinu od Nového roku 2010.