Pivovary Heinekenu v Česku uvařily o tři procenta více piva

I přes celkový nárůst pivního trhu v ČR ale podle firmy vyhráno není. „Doba zůstává nejistá a dosažení našich cílů bude letos ovlivněno ekonomickým vývojem v Evropě i jeho dopady na chování a kupní sílu českých pivařů,“ uvedl generální ředitel Heinekenu ČR Etienne Strijp.
Na nárůstu domácích prodejů se loni nejvíce projevilo uvedení nové Krušovické Desítky v roce 2010 a Krušovické Dvanáctky v roce minulém a stoupající zájem o piva balená v plastových PET lahvích, pro která firma předloni v pivovaru Starobrno uvedla do provozu novou výrobní linku.
V letošním roce se firma připojila ke stoupajícímu zájmu o ochucená piva a nedávno proto na trh uvedla Zlatopramen Radler se dvěma příchutěmi, kterými jsou citrón a pomeranč se zázvorem. Radlera již Heineken vyráběl na Slovensku jako součást portfolia značky Zlatý bažant.
V roce 2010 naopak výstav tuzemských pivovarů Heinekenu klesl meziročně o 11,8 procenta. Pokles byl vyšší než za celkový tuzemský trh, jenž zaznamenal propad o osm procent. Důvodem obého byly dopady krize, kvůli které začali spotřebitelé šetřit a kvůli níž také do Česka přijelo výrazně méně turistů, a zvýšení spotřební daně na pivo o třetinu od Nového roku 2010.