„Nejvýznamnějším vlivem bylo snížení výše úrokových nákladů, neboť akcionářské půjčky byly v květnu roku 2014 kapitalizovány,“ uvedla mluvčí Renata Melíšková. Půjčkami byly přitom hrazeny ztráty z dřívějších let. Vedení holdingu sdružujícího sedm regionálních pivovarů je s výsledky spokojeno. Hlavně díky nárůstu tržeb o necelá čtyři procenta na 1,2 miliardy korun a výstavu o necelých pět procent na 894 tisíc hektolitrů.
Za nárůstem tržeb stojí podle výroční zprávy vyšší prodej lahvového piva, zejména prostřednictvím řetězce Lidl, a to nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Bulharsku, Maďarsku, Chorvatsku a Polsku. Nárůst byl dán nejen prodejem privátních značek vyráběných pro řetězce, ale i hlavními značkami z portfolia PLG.
Hospodářské výsledky PLG | |||||
---|---|---|---|---|---|
2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
Tržby (v mld. korun) | 1,28 | 1,06 | 1,16 | 1,16 | 1,20 |
Ztráta (v mil. korun) | 111,10 | 160,90 | 66,30 | 73,80 | 49,10 |
V letošním roce se hodlá skupina v souladu se sliby při vstupu na burzu nadále zaměřovat na získávání zákazníků mezi restauracemi a hospodami vyšší úrovně. Chce se věnovat i posilování exportu, který je obecně pro tuzemské pivovary v posledních letech v době stagnace či poklesu tuzemské spotřeby tahounem růstu produkce. Samotná PLG loni zaznamenala nárůst vývozu o pětinu.
Loňský vstup na burzu – PLG je jedinou tuzemskou obchodovanou společností z branže – ocenil firmu na 1,87 miliardy korun. První den obchodování akcie zakončily na 162,8 koruny na kus, od té doby mírně vzrostly.
Akcie PLGAkcie PLG |