Poptávka po pivu z plechovek roste, Prazdroj postaví nové linky

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Jorge Lascar via Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Díky rostoucí poptávce po plechovkovém balení piv připravuje Plzeňský Prazdroj stavbu nových linek na stáčení piv do těchto obalů. Kromě tradičních třetinek a půllitrovek budou produkovat také nové typy Slim, Sleek a Big, tedy štíhlé, elegantní a velké plechovky. Největší český pivovar chce ještě k tomu postavit sklad prázdných plechovkových obalů.

Při otevření nového skladu hotových výrobků v Plzni za 90 milionů korun to řekla mluvčí Prazdroje Judita Urbánková. Náklady na nové linky a termín zahájení jejich stavby neuvedla.

Podíl piv v plechovkách v ČR trvale roste. V těchto obalech se jich loni z celkového objemu vyrobeného piva prodalo sedm procent, což je historicky nejvyšší podíl.

Meziročně tak plechovkové obaly dle Českého svazu pivovarů a sladoven posílily o čtvrtinu, naopak PET lahve se loni o čtyři procenta propadly a tvořily jen tři procenta z rekordních více než 20 milionů hektolitrů, které české pivovary vyrobily.

Celkový prostor areálu v Plzni se díky čerstvé investici do skladů zvýšil o více než třetinu na 37 tisíc palet. Nová kapacita odpovídá prostoru pro 220 plně naložených dlouhých kamionů. Důvodem rozšíření skladu byl rostoucí zájem o plzeňská piva na domácím i zahraničním trhu, nárůst počtu výrobků a balení a zrychlení dodávky zákazníkům.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent

Vznikly nové skladovací prostory pro hotové výrobky o rozloze 6300 m2 a brány pro urychlení nakládky. Změna logistiky umožní, aby kamiony mohly snáze projíždět pivovarem a eliminovala skladování v pronajatých prostorách, což podle mluvčí přinese velké úspory.

Současně má firma všechno zboží plně pod kontrolou. Podle manažera závodu Stanislava Hamary zajišťuje manipulaci s výrobky 37 plynových a elektrických vozíků.

První část nových skladů vybudoval Prazdroj v roce 2006. Spolu s novou centrální stáčírnou piva to stálo zhruba jednu miliardu korun. Před osmi lety pak pivovar přistavěl další část skladu.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že se snížila licenční výroba piva v Rusku.