Poptávka po pivu z plechovek roste, Prazdroj postaví nové linky

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Jorge Lascar via Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

ČTK
Díky rostoucí poptávce po plechovkovém balení piv připravuje Plzeňský Prazdroj stavbu nových linek na stáčení piv do těchto obalů. Kromě tradičních třetinek a půllitrovek budou produkovat také nové typy Slim, Sleek a Big, tedy štíhlé, elegantní a velké plechovky. Největší český pivovar chce ještě k tomu postavit sklad prázdných plechovkových obalů.

Při otevření nového skladu hotových výrobků v Plzni za 90 milionů korun to řekla mluvčí Prazdroje Judita Urbánková. Náklady na nové linky a termín zahájení jejich stavby neuvedla.

Podíl piv v plechovkách v ČR trvale roste. V těchto obalech se jich loni z celkového objemu vyrobeného piva prodalo sedm procent, což je historicky nejvyšší podíl.

Meziročně tak plechovkové obaly dle Českého svazu pivovarů a sladoven posílily o čtvrtinu, naopak PET lahve se loni o čtyři procenta propadly a tvořily jen tři procenta z rekordních více než 20 milionů hektolitrů, které české pivovary vyrobily.

Celkový prostor areálu v Plzni se díky čerstvé investici do skladů zvýšil o více než třetinu na 37 tisíc palet. Nová kapacita odpovídá prostoru pro 220 plně naložených dlouhých kamionů. Důvodem rozšíření skladu byl rostoucí zájem o plzeňská piva na domácím i zahraničním trhu, nárůst počtu výrobků a balení a zrychlení dodávky zákazníkům.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent

Vznikly nové skladovací prostory pro hotové výrobky o rozloze 6300 m2 a brány pro urychlení nakládky. Změna logistiky umožní, aby kamiony mohly snáze projíždět pivovarem a eliminovala skladování v pronajatých prostorách, což podle mluvčí přinese velké úspory.

Současně má firma všechno zboží plně pod kontrolou. Podle manažera závodu Stanislava Hamary zajišťuje manipulaci s výrobky 37 plynových a elektrických vozíků.

První část nových skladů vybudoval Prazdroj v roce 2006. Spolu s novou centrální stáčírnou piva to stálo zhruba jednu miliardu korun. Před osmi lety pak pivovar přistavěl další část skladu.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že se snížila licenční výroba piva v Rusku.