Předběžně na ni počítá s 62,3 milionu korun. To je pětkrát více, než kolik činí předpokládaná cena marketingové kampaně pro projekt Regionální potravina, pro niž od jara hledá firmu ministerstvo zemědělství. Kampaň komory by ale měla trvat výrazně déle, až tři roky.
„Komora se domnívá, že povědomí o evropských chráněných označeních není mezi českými spotřebiteli na vysoké úrovni. Mnozí spotřebitelé, ale i výrobci tápou ve významech, co které označení znamená a jaký vlastně poskytuje benefit,“ řekla deníku E15 mluvčí komory Dana Večeřová. Firmy a instituce z Česka mají takových označení celkem 29 a o další žádají. To je nejvíce ve srovnání s dalšími zeměmi střední Evropy.
Podpora tuzemským výrobcům je jednou z možností, jak může stát či profesní organizace podpořit potravinářské i zemědělské podniky. A to v době, kdy lidé i stát šetří a stát omezuje část výdajů na zemědělství.
EU má tři druhy chráněných označení – Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu a Zaručená tradiční specialita. Cílem kampaně je podle Večeřové upozornit spotřebitele, že tato označení nesou z evropského pohledu unikátní výrobky. Výrobci by pak měli pochopit, že toto označení může mít značný marketingový efekt při snaze proniknout nejen na domácím, ale i na zahraničním trhu.
Kampaň by měla probíhat především formou prezentace přímo na prodejních místech, podle rozpočtu pak také v tištěných médiích a na internetu, případně v televizi a rozhlasu. Ze zhruba 62 milionů na kampaň zaplatí polovinu Evropská unie, 30 procent stát a pětinu sami výrobci.
Chráněná značení potravin |