Poutníci do Mekky se povezou v českých sedačkách

Sedačky jsou pojaty luxusně a budou umístěny v první třídě. „Výběru sedadel se zúčastnili i členové saúdské královské rodiny. Sedačky jsou široké půl metru, mají vlastní audio a TV modul a další příslušenství nezbytné pro komfort v první třídě,“ uvedl Tomáš Boruta z marketingového oddělení Borcadu.
Sedačky dodá Borcad španělskému výrobci rychlovlaků, společnosti Talgo Patentes. Ta je umístí do 35 vlakových jednotek, které jsou kvůli tvaru své přední části přezdívány El Pato neboli Kačer (na snímku). „V každé jednotce bude instalováno 111 sedaček první třídy v rozmístění 2+1,“ doplňuje Tomáš Boruta. Celková cena zakázky na výrobu rychlovlaků konsorciem, které vede společnost Talgo, je téměř deset miliard dolarů.
První vlaky by měly na nové trati do Mekky vyjet na přelomu letošní a příští sezony. Takzvaný Haramain High Speed Rail Project má umožnit vlakům jezdit rychlostí 190 kilometrů v hodině. Ročně má přepravit na tři miliony cestujících. Na rozdíl od českých sedaček se ale naprostá většina Čechů do Mekky nikdy nedostane. Do svatého města, v němž stojí největší mešita planety Al-Masjid Al-Haram, totiž smějí již po staletí vstoupit jen pravověrní muslimové.
Více si přečtete v aktuálním vydání časopisu Český Export