Pozdě, ale přece: Renault postaví továrnu v Číně | E15.cz

Pozdě, ale přece: Renault postaví továrnu v Číně

Renault Koleos
Renault Koleos
• 
ZDROJ: Autorevue.cz

bru

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Francouzský koncern Renault uzavřel partnerství s čínskou automobilkou Dongfeng. To mu umožní postavit v zemi svou první větší továrnu. Ostatní z desítky největších automobilek světa přitom už v Číně vyrábí nejméně deset let.

Společný podnik Renaultu a Dongfengu ve středočeském městě Wu-chan by měl od roku 2016 vyrábět 150 tisíc vozů ročně, později by se měla kapacita zdvojnásobit. Obě společnosti budou spolupracovat i s Nissanem, v němž renault vlastní 43,5 procenta.

Podle šéfa Renaultu Carlose Ghosna Dongfeng do partnerství přinese „nesrovnatelné znalosti čínského trhu“ a pomůže Renaultu „objevit nové hranice“. Dodal, že pro automobilky nabízí Čína největší potenciál k růstu na světě.

Na čínském trhu chtějí Francouzi do tří let získat tříprocentní podíl, což představuje půl milionu prodaných aut za rok. Loni automobilka v Číně prodala 30 tisíc v Jižní Koreji vyrobených SUV Koleos, zlomek čínských prodejů ostatních velikánů odvětví. Renault tak chce snížit závislost na evropských trzích, kde nyní prodává polovinu svých vozů a kde je poptávka po nových automobilech nejníže za dvacet let.

Téměř neznámá značka

Šéf Renaultu v Asii a Pacifiku Gilles Normand připouští, že začátky nebudou jednoduché, francouzská značka je totiž pro místní poměrně neznámá. „Musíme zvýšit povědomí o značce,“ uvedl. Renault je v zemi známý hlavně prostřednictvím svého týmu Formule 1, který v letech 2009 a 2010 prodal, dodal.

Jako první začnou z továrny ve Wu-chanu vyjíždět vozy kategorie SUV, později k nim přibudou hybridní vozy a elektromobily. Oba koncerny drží ve společném podniku poloviční podíl, celkové investice dosahují 932 milionů eur, přičemž 870 milionů eur přinese Renault.

Dongfeng spolupracuje i s dalšími západními automobilkami, společné závody v Číně už otevřel s PSA a Hondou, v Japonsku spolupracuje s Nissanem. S PSA nyní Dongfeng jedná o převzetí minoritního podílu. Spolupráci s Reanaultem stály dlouho v cestě čínské úřady, které dlouho plánovaný podnik povolily až na začátku prosince.

Autor: bru

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah