Prazdroj zvýšil zisk na 3,7 miliardy. Úspěch měly limitované várky piv

Prazdroj (ilustrační foto)

Prazdroj (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Robert Wallace via Flickr

Plzeňský Prazdroj zvýšil meziročně zisk před zdaněním o pět procent na loňských 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od 1. dubna 2015 do 31. března 2016 se meziročně zvedly o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v České republice a v zahraničí deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014.

Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel, Radegast, Birell a cider Kingswood, zvýšila loni od počátku ledna do konce prosince prodej piva na domácím trhu o 1,5 procenta.

Vývoz do více než 50 zemí se zvýšil o 12 procent. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině firma nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal loni Prazdroj v Česku a v cizině přes dva miliony hektolitrů. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Roste zájem o tradiční ležáky

Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood. Úspěch měly limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy korun, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.

Práce pro 22 tisíc lidí

Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22 tisíc pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.

Plzeňský Prazdroj se stal letos součástí převzetí druhého největšího pivovaru na světě SABMiller jeho větším konkurentem Anheuser-Busch InBev. Evropská komise podmínila schválení transakce tím, že Anheuser-Busch InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě, tedy i Plzeňský Prazdroj.