Výrobce autodílů Magna podle obchodního ředitele inženýrské firmy Jaromíra Tlustého v polovině letošního roku kvůli hrozbě sankcí ukončila investiční projekty ve svých závodech v Petrohradu a v Kaluze. Tím pro NOPO skončil už podepsaný kontrakt na pokračování dodávek jeřábové techniky.
Přesto hradecká firma vidí ruský trh jako velmi perspektivní. Vedle nabídky pro moskevské metro NOPO předložilo s firmou DEL ze Žďáru nad Sázavou holdingu TMK Moskva projekt na dodávku manipulátoru pro přepravu ocelových trubek za více než osm milionů korun. Zakázku za 36 milionů korun by pak mohla Hradeckým přinést nabídka jeřábové techniky pro firmu Renaissance Heavy Industries z Petrohradu.
Tlustý: I přes ztrátu se nám v Rusku dařilo
„I přes ztrátu prestižní zakázky pro Magnu se nám v Rusku v roce 2014 dařilo. Mimořádně se totiž rozvíjely přímé obchodní vztahy,“ uvedl Tlustý. Podíl odbytu do Ruska na celkovém exportu by se měl letos zdvojnásobit a dosáhnout 60 procent ze zhruba 40 milionů korun exportních tržeb. Celkové tržby podniku s 32 zaměstnanci by měly být kolem 135 milionů korun po loňských 140 milionech korun.
Současným největším kontraktem hradecké firmy v Rusku je dodávka dvou přesuven železničních vagonů pro závod firmy TikhvinChemMash v Tichvinu v Leningradské oblasti za zhruba 30 milionů korun. První přesuvnu NOPO předá odběrateli do konce letošního roku, dodávku druhého zařízení firma plánuje na březen 2015. Tlustý poznamenal, že obdobné přesuvny firma už v Česku dodala například Škodě Transportation, ČKD Vagonka či Škodě Auto.