První krok k továrně na baterie. Tesla podepsala dohodu s Panasonicem

V dohodě o gigatovárně se Panasonic na úvod zavazuje investovat do továrny 20 až 30 miliard japonských jenů (194 až 291 milionů dolarů), přičemž dostane na starost vybavit továrnu svými stroji. Informoval o tom server nikkei.com.
Spolupráce právě s Panasonicem není ovšem žádným překvapením. Japonská firma má totiž v Tesla Motors podíl a navíc už kalifornské automobilce baterie dodává. Jen pro ilustraci, podle aktuální dohody z října loňského roku má v letech 2014 až 2017 dodat na dvě miliardy bateriových článků.
Vizualiace chystané továrny na baterie
Celková investice do továrna zřejmě dosáhne pěti miliard dolarů. Samotná Tesla je prý připravená poskytnout dvě miliardy dolarů. S výrobou by gigatovárna mohla začít v roce 2017. Do roku 2020 by měla vyrábět baterie až pro 500 tisíc vozů ročně, jak naznačují plány.
Důvod? Nižší náklady
Tesla si od závodu, který bude napojen na solární a větrný park, slibuje sražení částky na výrobu jedné baterie až o třetinu. Náklady na jednu kilowatthodinu výkonu baterie by tak měly klesnout pod dvě stě dolarů.
Úspory by pak měly snížit cenu elektrovozů Tesla na polovinu. Zatímco dnes je nejlevnější Model S v USA k mání za 60 tisíc dolarů, po spuštění gigatovárny by se cena mohla dostat pod 35 tisíc dolarů.
Továrna navíc napomůže startu chystaného levného modelu Tesla, který má oslovit široké vrstvy zákazníků.
V minulém roce Tesla na svém klíčovém trhu v USA prodala kolem 20 tisíc vozů. Od loňského srpna prodává model S prostřednictvím nizozemské pobočky také v Evropě.