Zájem českých firem o automatizaci výroby a firemních procesů roste. Shodují se na tom hlavní výrobci a prodejci těchto technologií.
„Rozdíl proti roku 2016 je vidět také v úrovni informovanosti. Před dvěma roky firmy spíše hledaly výhody digitalizace, loni už poptávaly konkrétní možnosti využití digitálních řešení,“ říká ředitel průmyslové automatizace a digitalizace v ABB ČR Martin Červinka.
Podniky mají zájem o chytré senzory, analytická měření nebo řešení pro prediktivní diagnostiku. „Mezi klienty Siemensu se zvyšuje také zájem o automatické propojení informací z návrhů a výroby konkrétního produktu s provozními daty, která vznikají při jeho používání,“ doplňuje ředitel pro digitalizaci Siemensu v Česku Leoš Dvořák.
Firmy se o větší využití automatizace začaly zajímat mimo jiné kvůli nedostatku pracovníků. „Viděli jsme to na regionálních seminářích, které jsme o nasazování technologií Průmyslu 4.0 pořádali. Část firem raději řeší, jak zvýšit kapacitu výrobu pomocí digitalizace, než aby najímali další ukrajinské dělníky. Vědí, že to pomůže jejich konkurenceschopnosti i do budoucna,“ uvádí člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy a ředitel společnosti Elcom Jiří Holoubek. Nejde přitom jen o nákup robotů, ale častěji o lepší využití dat pro řízení výroby.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!