Rusko opouštějí další české firmy. Strojírny ŽĎAS musely pozastavit miliardovou zakázku

České strojírenské podniky pokračují v úprku z ruského trhu. Nutí je k tomu sankce i riziko ztráty reputace. Nejistou budoucnost má i jedna z největších novodobých exportních zakázek do Ruska, na které roky pracovala společnost ŽĎAS.

České strojírenské podniky pokračují v úprku z ruského trhu. Nutí je k tomu sankce i riziko ztráty reputace. Nejistou budoucnost má i jedna z největších novodobých exportních zakázek do Ruska, na které roky pracovala společnost ŽĎAS. Zdroj: Mlada fronta

Společnost ŽDAS, výrobce převodovek Wikov, užv Rusku zastavil výrobu ve své továrně a do země nic nevyváží.
Společnost Kovosvit, která má ruského vlastníka a před válkou hlásila, že v Rusku má nasmlouvané kontrakty za 400 milionů, se úspěšně přeorientovala na jiné trhy. Starosti ji ovšem dělá cashflow.
Mnohem obecněji už mluví Škoda Transportation, která v Rusku spoluvlastní dva výrobní závody kolejových vozidel – Vagonmaš a ​​​​SINARA - ŠKODA.
4
Fotogalerie

České strojírenské podniky pokračují v úprku z ruského trhu. Nutí je k tomu sankce i riziko ztráty reputace. V problémech se tak ocitají strojírny, které na Rusko vsadily jako na jedno z hlavních odbytišť. Nejistou budoucnost má i jedna z největších novodobých exportních zakázek do Ruska, na níž roky pracovala strojírenská společnost ŽĎAS sídlící ve Žďáru nad Sázavou.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!