Navzdory listopadovému zpomalení je však prodej od počátku roku rekordní. Do konce listopadu firma dodala zákazníkům více než 210 tisíc aut, a překonala tak již loňský rekord, kdy prodala téměř 190 tisíc vozů. Motorem růstu byla v listopadu Čína, kde prodej meziročně stoupl o 14 procent na 5100 vozů. Ve Spojených státech ale prodej o pět procent klesl a dosáhl 4500 vozů. V Německu vzrostl o tři procenta na dva tisíce vozů.
Z jednotlivých modelů je největší zájem o SUV Cayenne. Na celkovém prodeji měl tento model asi třetinový podíl a meziročně jeho prodej stoupl o 39 procent, napsala agentura DPA.
Emisní skandál
Mateřská společnost Volkswagen se nyní potýká s největším skandálem v osmasedmdesátileté historii koncernu. Automobilka v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software, který umožňuje manipulovat s měřením emisí. Ve Spojených státech se vyšetřování manipulace s testy emisí týká rovněž asi 13 tisíc aut Porsche.
Aféra přechodně srazila tržní hodnotu celého podniku až o třetinu, donutila k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedla k vyšetřování po celém světě. Volkswagen také kvůli skandálu vykázal ve třetím čtvrtletí první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí.