Šéfdesignér: Tlačítka ze škodovek nezmizí, displeje jsou ale nevyhnutelné

Koncept velkého SUV Škody Auto VisionS

Koncept velkého SUV Škody Auto VisionS Zdroj: ctk

Nákresy SUV Škoda Kodiaq
Škoda Fabia ScoutLine
Nákresy SUV Škoda Kodiaq
Škoda Superb SportLine
Testování Škody Kodiaq v Praze
28
Fotogalerie
Podle šéfdesignéra značky Škoda mají hardwarová tlačítka v moderních automobilech stále své místo, plně dotykové ovládání řidiče zbytečně rozptyluje.

Koncept velkého SUV Vision S, – hlavní hvězda expozice Škody na letošním autosalonu v Ženevě – je plný displejů, ale tlačítko aby v něm pohledal. Naznačuje snad automobilka, že i ona se chystá následovat neblahý trend sestěhovávání dalších a dalších funkcí na dotykové displeje? Nikoliv, ujišťuje šéfdesignér Jozef Kabaň.

‚Uvědomujeme si, že pro řidiče je snazší a bezpečnější obsluhovat za jízdy tlačítka, u kterých se může orientovat po hmatu, než mířit prstem na dotykový displej,“ řekl Kabaň na ženevském setkání s českými novináři.

Dotykové displeje jsou podle něj nevyhnutelné kvůli rozmachu multimédií a propojení palubních systémů s chytrými telefony, ale Škoda se nehodlá spolehnout jen na ně. „U nás to bude v dohledné budoucnosti vždy kombinace (hardwarových tlačítek a dotykových displejů),“ řekl.

Koncept velkého SUV Škoda VisionS:

V testech serveru Autorevue.cz redakce dotykové displeje pravidelně kritizuje. Jen málokdy se totiž automobilkám podaří navrhnout grafické rozhraní tak, aby bylo přehledné a dalo se s ním intuitivně pracovat i během jízdy.

Kabaň zároveň přiznal, že blížící se facelift Octavie považuje za velmi povedený, podle něj posune vzhled klíčového modelu zase někam dál. A kdy ho poprvé spatříme? „Brzy,“ vyhýbá se Kabaň s úsměvem konkrétní odpovědi.

Výfuky se nevrátí

Škoda Vision S má také pár oválných koncovek výfuku. To ale neznamená, že značka opouští filozofii, podle které mají viditelné výfuky zůstat vyhrazeny jen sportovně orientovaným modelům. „Osobně si stále myslím, že bez výfuků se obejdeme,“ připouští. „Vystavujeme zde i Superb Sportline s naznačenou linií výfukových koncovek, ale jsem přesvědčen, že standardní modely by měly respektovat tvarovou čistotu designu,“ řekl.

Škoda Fabia ScoutLine a Superb SportLine:

Vision S je koncepční studií velkého SUV. Škoda o připravovaném modelu, hovoří jako o „A+ SUV“, ale není tajemstvím, že sedmimístný vůz na platformě MQB ponese název Kodiaq. Vision S má tři řady po dvou samostatných sedadlech s bohatou multimediální výbavou. Rodiče mohou například ze svého místa pouštět pohádky dětem sedícím vzadu, ale také pomocí kamer sledovat, jestli se potomstvo nevěnuje místo sledování videa nevhodným aktivitám.

Kromě Kodiaqu hodlá Škoda v nejbližších letech uvést na trh i další modely z kategorie SUV nebo crossoverů. V plánu je nástupce modelu Yeti, SUV-kupé velikosti Kodiaqu a patrně také malý crossover. Přinejmenším některé z těchto modelů chce ovšem automobilka prodávat pouze na mimoevropských trzích, alespoň zpočátku.

Článek vyšel na AutoRevue.cz