Škoda asi nesplní cíl, v roce 2018 vyrobí méně než 1,5 milionu aut
V letošním prvním pololetí Škoda prodala 544 300 vozů, meziročně o 4,2 procenta více. Dosáhla tak nového prodejního rekordu za první pololetí. V říjnu dodala zákazníkům 88 500 aut, meziročně o 2,7 procenta méně. Mírný pokles zdůvodnila složitou situací na ruském a východoevropském trhu.
Kvůli zářijové aféře s obcházením homologačního měření emisí u některých dieselových motorů v koncernu Volkswagen Škoda obměnila své vedení. Na začátku listopadu se novým předsedou představenstva automobilky stal dosavadní šéf prodeje a marketingu Porsche AG Bernhard Maier. Vystřídal Winfrieda Vahlanda, který po pěti letech v čele Škody Auto odešel z koncernu VW. „Objem není vše, důležitý je také růst kvality,“ uvedl v týdeníku Maier. Podle něj je důležité, aby si podnik vydělal na další investice.
„Škoda drží dobrý kurz, rosteme se ziskem. Ekonomická krize v Rusku a v okolních státech se pochopitelně dotýká celého automobilového trhu a ovlivňuje i naše obchodní aktivity v tomto regionu. Navíc se ukazuje, že i čínský trh momentálně prochází jistými strukturálními změnami,“ řekl mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík.
Mladoboleslavská Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25 900 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.