Škoda Auto zahájila výrobu svého historicky nejdražšího vozu. Nádrž na palivo mít nebude

Video placeholde
Škoda Enyaq Coupé iV
Škoda Enyaq Coupé iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé iV: Oficiální video z ateliéru
Škoda Enyaq Coupé iV: Video z ateliéru
27
Fotogalerie

V hlavním výrobním závodě Škody Auto v Mladé Boleslavi byla zahájena sériová výroba nového modelu Enyaq Coupé iV. První půlrok bude firma prodávat pouze sportovnější verzi RS, která je zároveň dosud nejvýkonnějším modelem této řady značky. Při představení vozu to uvedl člen představenstva Škody Martin Jahn.

„Coupé verze by podle našich odhadů měla tvořit zhruba 30 procent prodejů Enyaqu. Podíl RS verze pak bude mezi deseti a 20 procenty,“ uvedl Jahn.

Enyaq Coupé se bude vyrábět společně s Enyaqem iV v Mladé Boleslavi. Jsou to jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie.

FOTOGALERIE: Škoda Enyaq Coupé

Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu pak stojí za velkým prostorem pro všechny cestující. Objem zavazadlového prostoru je 570 litrů, což je jen o 15 litrů méně, než u standardního Enyaqu.

Nové elektrické kupé o délce 4,65 metru disponuje třemi výkonovými stupni od 150 kW až po 220 kW ve vrcholné sportovní variantě RS. Nabízí pohon zadních nebo všech kol, dojezd až 545 kilometrů v režimu WLTP (metodika měření emisí a spotřeby automobilů) a krátké dobíjecí časy. Rychlodobíjení baterie z deseti na 80 procent kapacity trvá 29 minut. Dobití přes takzvaný wallbox nebo klasické dobíjecí stanice trvá šest až osm hodin.

„Nová vrcholná verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky Škoda. Enyaq Coupé s velmi elegantní karoserií dokonale spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky,“ uvedl předseda představenstva Thomas Schäfer. Enyaq Copé RS zvládá zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí.

Schäfer doplnil, že Škoda plánuje v roce 2030 prodávat 50 až 70 procent vozů v Evropě na elektrický pohon. V současnosti pracuje na vývoji dalších tří elektromobilů. Zároveň uvedl, že ještě není rozhodnuto o jeho nástupci v čele Škody po jeho oznámeném odchodu do Volkswagenu.

Zájemci o pořízení nového vozu značky Škoda nyní v konfigurátoru konečně naleznou i relativně nedávno představené elektrické SUV-kupé Škoda Enyaq Coupé RS iV, které bylo již od začátku prezentováno jako vůbec nejdražší škodovka všech dob.