Škoda na autě vydělá víc než mateřský Volkswagen. Na Ferrari ale nemá

Škoda Octavia

Škoda Octavia Zdroj: CC BY 2.0: Miles Continental; flickr

David Bureš
Nejvýdělečnějšími automobilovými značkami jsou ty luxusní. Také Škodovce se ale daří, je na tom lépe než Renault nebo mateřský Volkswagen.

Mladoboleslavská Škoda Auto patří mezi nejvýdělečnější automobilky v Evropě. Takzvaná EBIT marže činí téměř deset procent, lépe jsou na tom jen výrobci sportovních aut Ferrari a Porsche. Vyplývá to ze studie Centra pro automobilový výzkum německé Univerzity Duisburg-Essen.

Studie efektivitu automobilek srovnávala pomocí takzvané EBIT marže. Ta označuje zisk před započtením úroků a zdanění, což ukazuje, jakou část ze svých příjmů dovede konkrétní společnost přetavit v zisky. Škodovka je v tomto ohledu úspěšná, protože mezi sledovanými značkami je její EBIT marže třetí nejvyšší. Její zisk před započtením úroků a zdanění na jedno auto je tak vyšší než u Renaultu nebo třeba mateřského Volkswagenu. Překonává dokonce i luxusní značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz, které na tom v tomto ohledu bývají velice dobře.

Vysoké marže Škodovky ale nehledejme jen za prodejními úspěchy. Ty sice na EBIT marži mají velký podíl, firmě ale zároveň pomáhají nižší mzdy v českých továrnách (ve srovnání se západoevropskými závody) a efektivní výroba. Továrny mladoboleslavské značky totiž patří ty mezi nejmodernější i nejvytíženější na starém kontinentu.

Celý článek si můžete přečíst na .