Škoda požádala o anulování výsledku tendru na tramvaje v Maďarsku
Úřad budapešťského starosty 5. března oznámil, že podepsal kontrakt v hodnotě 27 miliard maďarských forintů (2,4 miliardy korun) se španělským výrobcem tramvají CAF. Provozovatel hromadné dopravy v Budapešti (BKK) tehdy uvedl, že rozhodčí rada úřadu pro zadávání veřejných zakázek potvrdila, že nabídka Škody předložená v tendru byla neplatná. Nabídka Škody byla o čtyři miliardy HUF levnější.
CAF byl vyhlášen vítězem tendru loni v srpnu. Úřad však nařídil BKK nabídku od Škody přehodnotit. BKK však znovu prohlásil CAF vítězem tendru na konci loňského roku. Škoda se pak v lednu znovu odvolala. První tramvaj by měla Budapešť získat na podzim 2015.
„Podali jsme technicky kvalitní nabídku odpovídající všem požadavkům zadání tendru. Nabídli jsme koncepčně shodné vozidlo, jaké dodáváme do maďarského Miškolce, kde je s ním zákazník spokojen a dodávky tramvají probíhají dokonce v časovém předstihu. Cena, kterou jsme v tendru v Budapešti nabídli, byla navíc nižší než nabídky konkurenčních firem. Vyřazení naší firmy z tendru tudíž považujeme za tendenční a v rozporu s legislativou EU,“ uvedla dnes pro ČTK mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.
Škoda je v Maďarsku jako doma |
---|
Maďarsko patří ke klíčovým trhům Škody. Od roku 2007 tam firma dodala elektrovýzbroj pro metro v Budapešti, trolejbusy pro Debrecín, Budapešť a Szeged. Celková hodnota uzavřených kontraktů dosahuje 3,5 miliardy korun. Letos v lednu dodala také první z 31 nízkopodlažních vozů do maďarského Miškovce. |