Škoda tlačí na své manažery v Indii, mají se zlepšit
„Ano, vymezili jsme deseti lidem zkušební lhůtu, během níž se mají zlepšit,“ uvedl pro list The Times of India šéf indické Škody Sudhir Rao. Podle něj jde o manažery z více oddělení, včetně prodejního a marketingového.
Loňský fiskální rok česká automobilka prodala v Indii 34 tisíc vozů a její podíl na tamějším trhu přesáhl pouhé jedno procento. Škodě, která je v druhé nejlidnatější zemi vnímána jako dražší prémiová značka, klesá odbyt fabií, což by chtěla změnit. Společnost aktuálně oznámila, že hodlá do dvou až tří let představit lokální verzi fabie, která by se montovala převážně z indických dílů.
Vedení Škodovky rozvinulo minulý týden na konferenci před svými dealery novou agresivní strategii, která má vylepšit obchodní výsledky. Její součástí je právě větší zaměření na segment hatchbacků, kam patří i fabia. Podnik chce do pěti let prodávat v Indii 175 tisíc aut ročně, z toho zhruba polovinu by tvořily fabie.
Podle The Times of India zástupci podniku také již dříve naznačili možnost, že by se na indický trh v budoucnosti uvedl i model Citigo, který byl původně plánovaný pro Evropu. „Citigo má pro takové trhy jako je Indie svůj potenciál. Nyní je tato možnost ve fázi zkoumání,“ řekl předseda představenstva firmy Winfried Vahland.
Škoda Auto zvýšila za osm měsíců letošního roku celkový prodej meziročně o 8,5 procenta na 633 300 vozů, přičemž v srpnu stoupl odbyt o 12 procent na 67 700 aut. Srpnové prodeje stouply v Indii meziročně o téměř devět procent na 2200 vozů. Z toho dvě třetiny patřilo lokální variantě nového modelu Rapid, který se .