Škoda v únoru prodala 76 tisíc vozů, téměř čtvrtinu z toho v Číně

Škoda na ženevském autosalonu představila nový model Superb.

Škoda na ženevském autosalonu představila nový model Superb. Zdroj: Repro AutoRevue.cz

Automobilka Škoda Auto zvýšila v únoru prodej o osm procent na 76 tisíc vozů. Je to nejlepší únorový výsledek v historii značky. Na největším trhu v Číně posílila odbyt o 24 procent na 17700 aut.

V západní Evropě zvýšila Škoda v únoru prodej o 2,4 procenta na 29600 vozů, z toho v Německu odbyt klesl o 300 aut na 10800 vozů. Výrazně rostla ve Španělsku, Švýcarsku nebo v Itálii. Ve východní Evropě včetně Ruska prodej škodovek poklesl o 1100 na 7800 aut, v samotném Rusku se pak snížil o 800 na 5600 vozů. Ve střední Evropě naopak poptávka vzrostla o 12 procent na 14500 aut.

Dobře se dařilo nové Fabii, kterou Škoda uvádí postupně na trhy od konce minulého roku. V západní Evropě její odbyt stoupl o téměř 12 procent a ve střední Evropě dokonce o třetinu. Největší růst zaznamenal v únoru model Rapid, když posílil o téměř 27 procent na 16200 vozů. Nejprodávanější zůstává Octavia, kterou si pořídilo 32 tisíc zákazníků, tedy o 21 procent více, než loni.

„Radost máme zejména z příznivého vývoje prodejů nové generace modelů Fabia a Fabia Combi. Další impulz nám dodá nová Škoda Superb, s níž chceme dále rozšířit okruh našich zákazníků,“ uvedl šéf prodeje a marketingu Werner Eichhorn. Nový Superb měl premiéru na ženevském autosalonu a na trh se dostane v červnu.

Škoda Auto loni zvýšila prodej o 13 procent na 1,04 milionu vozů. Letos chce podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda opět růst i přes nejistý vývoj na Ukrajině a v Rusku.