Prodej aut v Evropě je pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Jediným velkým trhem v EU, který vykázal růst, byla Británie, kde se prodej zvýšil o osm procent. V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, se prodej snížil o 10,5 procenta. Nejprudčeji padal italský automobilový trh – o 17 procent, španělský pak o 9,8 procenta a francouzský o 12,1 procenta.
Přestože hlavně italské a francouzské automobilky přistoupily k výrazným slevám (například Fiat v Německu v průměru o 16,5 procenta), zastavit pád prodejů se nepodařilo. Citelné ztráty cítí i Škoda Auto, prodej automobilky v únoru podle sdružení ACEA meziročně klesl o téměř 14 procent na zhruba 31 tisíc vozů. Její tržní podíl se tak snížil na 3,9 procenta ze čtyř procent před rokem.
Únorové registrace nových aut v EU
Únorové registrace nových aut v EU |
Za první dva měsíce letošního roku se prodej aut v EU meziročně propadl o 9,5 procenta na 1,68 milionu vozů. Sestupný trend na automobilovém trhu EU podle sdružení ACEA začal v říjnu 2011, trvá tedy už půl roku.
Automobilky v Evropě kvůli poklesu poptávky uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců. Ostré škrty na starém kontinentě plánují i mimoevropské koncerny jako General Motors, Ford nebo Honda.
Evropské statistiky automobilek (únor 2013)
Evropské statistiky automobilek (únor 2013) |