Smělé plány Škody: V Číně chce do roku 2020 prodávat půl milionu aut ročně

Továrna VW v jihočínském Ning-po, kde se montují i škodovky

Továrna VW v jihočínském Ning-po, kde se montují i škodovky Zdroj: ctk

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce zvýšit odbyt v Číně do konce desetiletí z 25 na 30 procent. Novinářům to v pátek řekl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland u příležitosti návštěvy místopředsedy čínské vlády Čanga Kao-li. V prvním pololetí zvýšila Škoda své prodeje v Číně na 130700 vozů, do budoucna tam plánuje vyrábět další větší SUV.

Čína je největším samostatným trhem automobilky, své vozy tam prodává od roku 2007. Ve spolupráci se společným podnikem firmy Volkswagen vyrábí v Číně ve třech závodech šest modelů - Fabii, Rapid, Rapid Spaceback, novou Octavii, Yetiho a Superb. Z Česka tam automobilka dováží Škodu Superb Combi a Škodu Yeti s pohonem všech čtyř kol.

Plánuje tam také dovážet Octavii Scout. „Samozřejmě plánujeme i představení dalších modelů, na podzim v Paříži novou Fabii, kterou uvedeme také v Číně, následovat ji bude i nový Superb,“ řekl Vahland. Uvedl, že kdyby Škoda měla vyvíjet modely pouze pro evropský trh, příliš by se to automobilce nevyplácelo.

Půl milionu vozů

Škoda chce do konce desetiletí navýšit odbyt v Číně o pět procentních bodů na 30 procent, což budou dodávky ve výši půl milionu vozů ročně. „Bude to záviset na vývoji čínského trhu a zavádění nových modelů, ale viděl bych to do konce desetiletí,“ doplnil Vahland. Podle něj čínští zákazníci požadují větší vozy, proto se uvažuje o výrobě dalšího většího SUV pro čínský trh. „Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo,“ řekl ČTK.

Roční objem prodeje v Číně se zvýšil z 27300 vozů v roce 2007 na 227 tisíc vozů v roce 2013, což je zhruba čtvrtina všech celosvětově prodaných vozů Škody. V prvních sedmi měsících letošního roku vzrostly dodávky zákazníkům v Číně o 17,3 procenta na 151800 vozů. V Číně má největší česká automobilka asi 500 prodejních míst, zhruba do dvou let chce zvýšit jejich počet o 100.

Provozní zisk největší české automobilky se v prvním pololetí zvýšil o 74,9 procenta na 425 milionů eur, tedy zhruba na 11,7 miliardy korun. Tržby meziročně stouply o 20,3 procenta na rekordních téměř šest miliard eur (asi 165 miliard korun). V prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období.

Škoda Auto v Číně: Hvězdný tanec s vysokými známkami

Bohdan Wojnar: V Číně už Škoda prodala milion aut