Tržby Mattelu zklamaly, klesla poptávka v Číně i Evropě

Mattel

Mattel Zdroj: Reuters

ČTK

Tržby amerického výrobce hraček Mattel zaostaly za očekáváním, především kvůli slabší poptávce v Číně a Evropě. Ve třetím čtvrtletí klesly o osm procent na 1,44 miliardy dolarů (32,8 miliardy korun), analytici v průměru odhadovali 1,49 miliardy dolarů. V samotných Spojených státech firma nicméně podle svého sdělení vykázala překvapivý nárůst prodeje díky zvýšenému zájmu o panenky Barbie.

Čistý prodej v USA se v uplynulém čtvrtletí zvýšil o čtyři procenta. Ve druhém čtvrtletí ještě o 14 procent klesl a ve třetím čtvrtletí loňského roku vykázal dokonce 22procentní pokles. Mattel v uplynulých letech zapracoval na modernizaci značky Barbie, představil panenky s různými barvami pleti a tvary těla, připomněl list Financial Times.

Celkový zisk činil 6,3 milionu dolarů, ve stejném období loňského roku vykázala firma ztrátu 603,3 milionu dolarů kvůli vyšším daním. Největšímu konkurentovi Mattelu, rovněž americké firmě Hasbro, klesl ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 1,8 procenta na 263,9 milionu dolarů (5,9 miliardy korun), zatímco příjmy se snížily o 12,4 procenta na 1,57 miliardy dolarů.

Výrobci tradičních hraček v posledních letech čelí konkurenci v podobě záplavy hraček, které se prodávají prostřednictvím internetových obchodů, stejně jako změně preferencí mezi dětmi. Ty upřednostňují elektronické hry před klasickými hračkami.