Za 11 měsíců trh rostl o 1,9 procenta na 161 225 aut. Podle odborníků budou letošní prodeje zhruba na úrovni loňského roku. „Domácnosti jsou ve výdajích velice opatrné a také firemní sektor investice do obnovy vozového parku spíše omezuje. Určitý růst registrací vidím jako možný od poloviny roku 2013, pokud se naplní optimistické předpovědi dalšího vývoje české i globální ekonomiky,“ uvedl analytik společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) Jan Malý.
Značka Škoda si se 49 959 prodanými vozy od ledna do listopadu udržela prvenství a podíl téměř 31 procent. Následuje Hyundai s prodejem 13 957 aut a Volkswagen, který prodal o 16 aut méně. Na dalších místech skončily značky Ford, Renault a Kia. Celkem 60,5 procenta vozů si pořídily firmy. Vozy s benzinovým motorem tvořily 56 procent prodeje, diesely 41 procent.
Prodej nových osobních aut v listopadu 2012
Prodej nových osobních aut v listopadu 2012 |
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 21 046 prodanými vozy, následovaly Škoda Fabia s prodejem 13 298 aut a Hyundai i30 se 4396 vozy. Novinka od Škody, model Rapid, v listopadu, tedy prvním měsíci od zahájení prodeje, obsadila šestou příčku v nižší střední třídě, když si ho pořídilo 146 zákazníků.
Registrace nových lehkých užitkových automobilů klesly o devět procent na 10 659 aut. První je Volkswagen s 1874 vozy, následuje Ford s odbytem 1561 aut a Fiat s 1497 prodanými automobily. Prodej nákladních aut klesl o sedm procent na 6704 vozidel. Vede Mercedes Benz před značkami DAF a MAN. Registrace nových autobusů klesly oproti loňsku o šest procent na 655 vozidel.
Snížil se i prodej nových motocyklů, a to o osm procent na 14 905 strojů. První byla Honda s 1635 motocykly, následovaly Yamaha s odbytem 822 strojů a Maxon se 790 prodanými motocykly.