Firmy CNR a CSR jsou již nyní díky silným domácím tržbám největšími výrobci vlaků na světě. Souhrnné tržby obou podniků se v loňském roce pohybovaly kolem 200 miliard jüanů (735 miliard korun). V rámci dohody o fúzi dostanou investoři za akcie CNR nově vydané akcie CSR.
Čínská vláda v roce 2000 rozdělila státního výrobce vlaků do těchto dvou firem, aby podpořila konkurenci na domácím trhu. CNR a CSR nyní těží z rychlého rozvoje čínské železniční sítě, čelí však kritice, že si vzájemně konkurují v boji o zahraniční zakázky.
Čína během necelého desetiletí vybudovala nejdelší síť vysokorychlostních železničních tratí na světě a ráda by svou železniční technologii exportovala. CNR v říjnu získala kontrakt na dodávku vlaků pro americké město Boston v hodnotě 567 milionů dolarů (13 miliard korun). Jde o první takovýto úspěch čínských výrobců železničních zařízení ve Spojených státech, napsala agentura Reuters.
Čínské železnice: Polévky, chrchlání a nejrychlejší vlaky na světě