„Je to všechno ruční práce, hodně se na ní přitom podílejí zkušení důchodci,“ řekl serveru E15.cz šéf závodu Marian Moravčík. Podle kolemstojících dělníků bylo stroj třeba roztopit, aby se ukázaly případné mouchy a rychle se odstranily.
Třicetitunová mašinka prý dlouhá léta stála jako železničářský pomník, čemuž odpovídal i její stav. Fakticky všechny pohyblivé části byly napevno svařeny. Z komína se zabánilo přesně sto let poté, co lokomotiva poprvé vyjela z budapešťské továrny Mavag. Nyní je v majetku rakouského spolku nadšenců Club 760, jehož název přímo odkazuje na úzký, takzvaný bosenský rozchod. Lokomotiva se tak brzy objeví na jedné z řady proslulých rakouských úzkorozchodných drah.
Mašiny téhle řady jsou na světě tři, z toho provozuschopná je právě jen ta „jihočeská“. Podle Velenických zbylé dvě stále někde chátrají jako pomníky. Nejde však o jedinou raritu, kterou v jihočeském Legisou mají. Na opravu tu čeká například opláštěná německá mazutka a dvanáct historických luxusních vagonů společnosti Grand Express European. O příjezdu unikátní soupravy do Čech už server E15.cz psal. Mazutová parovka bude nejspíš potřebovat opravu kotle a nový lak, o přesném rozsahu oprav se teprve jedná.
Ačkoliv ve Velenicích železniční nostalgie dýchá z každého koutu, opravy historických vozidel tvoří jen zlomek tržeb. Hlavní jsou rekonstrukce vozidel pro běžný provoz, k vidění tak tu jsou vedle sebe vagony například Českých drah i konkurenčního Regiojetu. Přesto jsou zdejší dílny slavné hlavně díky páře a zlatým českým rukám.