Volkswagen chce levný model

Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn měl loni dobrý rok - podle výroční zprávy firmy si totiž vydělal 17,46 milionu eur (zhruba 429 milionů korun), což je téměř dvakrát více než o rok dříve (9,33 milionu eur).

Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn měl loni dobrý rok - podle výroční zprávy firmy si totiž vydělal 17,46 milionu eur (zhruba 429 milionů korun), což je téměř dvakrát více než o rok dříve (9,33 milionu eur). Zdroj: Profimedia.cz

nos
Dostat se pod hranici pěti tisíc eur ( 125 tisíc korun) za automobil je nová strategie koncernu Volkswagen pro Indii, Čínu a Brazílii.

Vývoji skutečného low-cost vozu pro vznikající střední třídy v zemích, jako jsou Indie nebo Brazílie dává šéf společnosti Martin Winterkorn velkou váhu. „Potřebujeme pro rozvíjející se země levný vůz. Jeho cena musí být ještě nižší, než nyní stojí VW Up!,“ řekl listu Handelsblatt vysoce postavený manažer VW Bernd Osterloh. Pro srovnání: Volksvagen Up! stojí v Česku podle výbavy od 217 tisíc korun.

Volkswagen chce koncept levného vozu představit ještě do konce letošního roku a zákazníkům by se měl představit do dvou let. Právě v segmentu levných vozů vidí dopravní experti velkou mezeru automobilky VW. Spolupráce Volkswagenu s japonskou Suzuki se jim jeví jako chaotická.

S levným vozem má VW velké plány. V roce 2018 by se jich mělo prodávat půl milionu a například na indickém trhu mají získat podíl pět procent.

Mezi nejsilnější soupeře VW v segmentu malých automobilů patří Hyundai, Renault-Nissan a Fiat.