Volkswagen hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily, uvedl šéf koncernu

Video placeholde
šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer
šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer
2
Fotogalerie

Německá automobilová značka Volkswagen hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily. Uvedl to šéf značky Thomas Schäfer. Volkswagen je hlavní značkou stejnojmenného německého koncernu, jehož součástí je rovněž Škoda Auto. Značka Volkswagen dříve uváděla, že v Evropě s automobily se spalovacími motory skončí mezi roky 2033 a 2035.

Podle Schäfera značka v příštím desetiletí sníží počet nabízených modelů. Cílem značky je rovněž nabídnout levný model elektromobilu, který by stál maximálně 25 tisíc eur (zhruba 613 tisíc korun), napsala agentura Reuters.

„V budoucnosti se zaměříme na své základní modely a v příštích deseti letech výrazně zjednodušíme nabídku modelů,“ uvedl Schäfer, který se do čela značky Volkswagen postavil začátkem července.

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, vedle vlajkové značky Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek. Kromě Škody jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Gigafactory Volkswagen v Česku: Jaká jsou možná pozitiva a negativa?

Video placeholde
• Videohub

Nový koncernový šéf Oliver Blume začátkem září uvedl, že koncern Volkswagen se bude snažit urychlit přechod k elektromobilům. Cílem koncernu je vystřídat do roku 2025 amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.

„Elektromobilitě patří budoucnost,“ řekl Blume, který na začátku září v čele koncernu vystřídal Herberta Diesse. „Stávající tempo (přechodu k elektromobilům) zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme. Jsem fanoušek elektromobility,“ dodal.

Škoda Auto má v plánu do roku 2026 uvést na trh tři nové čistě elektrické modely, další mají následovat. Podíl čistě elektrických vozů na odbytu značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky.