Volkswagen se rozdělí do čtyř holdingů. Kvůli slabším prodejům

Volkswagen, ilustrační foto

Volkswagen, ilustrační foto Zdroj: CTK/AP

Chystaná reorganizace řízení připraví největší evropskou automobilovou skupinu Volkswagen Group na budoucnost. Řekl to dnes generální ředitel společnosti Martin Winterkorn, který promlouval ke zhruba 10 tisíc zaměstnanců shromážděným v ústředí společnosti v severoněmeckém Wolfsburgu. Reorganizace zasáhne i českou Škodu Auto, která je jedním z členů skupiny.

Jedním z důvodů změn v řízení jsou nynější slabé výsledky skupiny na trzích mimo západní Evropu, kvůli nimž v květnu celkový odbyt vozů společnosti už druhý měsíc po sobě klesl. „Velké trhy, jako je Jižní Amerika, Rusko, Čína a Spojené státy, jsou velkou novou výzvou pro celý automobilový průmysl,“ uvedl na shromáždění Winterkorn, jehož citovala agentura Reuters.

Vzniknou skupiny podle značek

Německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje z firmy tento týden uvedl, že současná struktura se má změnit do decentralizovaného systému se čtyřmi holdingovými společnostmi. Jedna z holdingových společností má zahrnovat značky osobních aut VW, Škoda a Seat a v jejím čele bude bývalý manažer BMW Herbert Diess. Podle listu se má reforma zaměřit hlavně na vysoké náklady na výrobu vozů hlavní značky VW v německých továrnách.

Další holdingovou skupinou budou luxusní značky Audi a Lamborghini a značka Ducati. Třetí skupinu vytvoří nákladní a dodávkové vozy MAN, Scania a VW, čtvrtou skupinu pak značky Porsche, Bugatti a Bentley. Automobilka se k těmto informacím odmítla vyjádřit.

Piëch chtěl Winterkorna odstranit, sám skončil

Špatné výsledky na mimoevropských trzích se v letošním roce staly pro předsedu dozorčí rady Volkswagenu Ferdinanda Piëcha záminkou k tomu, aby žádal Winterkornovu rezignaci. Piëch ale s Winterkornem v mocenském boji prohrál a v dubnu z vedení společnosti odstoupil.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu ale zůstal japonský rival Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.