Volkswagen zvýšil čtvrtletní odbyt, díky rekordu Škody a Audi

Volkswagen

Volkswagen Zdroj: Repro Strategie

Prodej vozů automobilové skupiny Volkswagen Group v březnu mírně klesl, za celé první čtvrtletí ale v meziročním srovnání stoupl o 0,8 procenta na 2,51 milionu. Skupině dopomohl ke stabilizaci silný vzestup odbytu vozů české Škody Auto a německé značky Audi spolu s oživením v Číně, sdělila dnes skupina. Loni její odbyt klesl o dvě procenta, což byl důsledek emisního skandálu a propadu prodeje v Číně a na dalších trzích.

Prodej osobních automobilů vlajkové značky Volkswagen, která tvoří více než polovinu odbytu skupiny, se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 1,3 procenta na 1,46 milionu. Po vozech VW dál klesala poptávka v Evropě a v Severní i Jižní Americe, odbyt v Číně ale oživil. Značka VW je nadále pod tlakem emisního skandálu z loňského září.

Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí i v samotném březnu nejlepší prodejní výsledky za 121 let historie firmy. V prvním čtvrtletí roku 2016 dodala zákazníkům 276 600 vozů, což bylo meziročně o 4,3 procenta více. Odbyt škodovek za první tři měsíce roku 2016 výrazně rostl v Evropě a Číně.

Luxusní značka Audi v březnu zvýšila prodej o 4,6 procenta na rekordních 186 100 vozů. V celém prvním čtvrtletí prodej vozů Audi vzrostl o čtyři procenta na 455 750 aut, což byl rovněž nový rekord.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v rámci celé skupiny software instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem.