Informaci přinesl německý Manager Magazin s odvoláním na nejmenované zdroje z firemního prostředí. Zatím prý probíhají pouze neformální jednání mezi velkým akcionářem Volkswagenu Ferdinandem Piëchem a rodinami Elkannů a Agnelliů, které ovládají italskou automobilku.
Majitelé Fiatu podle zdrojů německého časopisu chtějí v budoucnu opustit masový automobilový trh a zaměřit se na značku sportovních vozů Ferrari.
Jednání o možném převzetí ovšem popřel mluvčí holdingové společnosti Exor, která ovládá Fiat prostřednictvím 30procentního podílu. Volkswagen dal poté na vědomí, že v současné době žádné fúze nebo akvizice neplánuje. „V současnosti nemáme na programu žadné takové projekty,“ řekl mluvčí wolfsburgského ústředí Volkswagenu agentuře Reuters. „Nyní se koncentrujeme na posílení efektivnosti celé skupiny,“ dodal.
Akcie Fiatu po zprávě německého časopisu vzrostly o pět procent, zatímco akcie Volkswagenu klesly o 1,5 procenta.
Marchionne Volkswagen odmítá
Německý gigant už v minulosti opakovaně vyjadřoval zájem o značku Alfa Romeo, zástupci Volkswagenu dokonce k velké nelibosti šéfa Fiatu Sergia Marchionneho předloni navštívili továrny Alfy. Marchionne tehdy jakékoli úvahy o prodeji Alfy Romeo odmítal. „Piëchu, nech toho,“ vzkázal předsedovi představenstva Volkswagenu. Ten reagoval slovy, že Volkswagen má čas a na svou příležitost si počká.
Nyní se Piëchova pozornost soustředí především na Chrysler, jehož silná pozice na domácím americkém trhu by mohla pomoci německému koncernu, kterému se v USA naopak dlouhodobě nedaří. Volkswagen by využil síť prodejců Chrysleru, nehledě na přínos v podobě zisku americké automobilky.
Co vše by Volkswagen koupí Fiatu mohl získat:Portfolio značek
Fiat, nebo kamiony?
Spojení světové dvojky a sedmičky automobilového trhu zatím stojí v cestě řada překážek. Cenové představy obou stran se značně rozcházejí a šéf Fiatu Marchionne intenzivně hledá jiné možnosti rozvoje italské automobilky, píše Manager Magazin.
Volkswagen zároveň po převzetí společností Scania a MAN uvažuje o dalších akvizicích mezi výrobci nákladních vozidel. Obě investice ale nedokáže financovat najednou.
Německý koncern, jehož součástí je i česká Škoda Auto, v pololetí vytlačil americkou automobilku General Motors z pozice druhé největší automobilky světa. Zatímco Volkswagen prodal 4,97 milionů vozů, GM prodal 4,92 milionu aut. Dosavadní světová jednička Toyota své výsledky za prvních šest měsíců letošního roku zveřejní až na konci měsíce, očekává se ale, že zůstane v čele.