Vymůžeme odškodnění od VW. Američtí advokáti nabízejí pomoc podvedeným Evropanům

Americká advokátní kancelář Hausfeld chce od německého automobilového koncernu Volkswagen vymoci odškodné pro evropské majitele naftových vozů umožňujících manipulovat s testy emisí.

Americká advokátní kancelář Hausfeld chce od německého automobilového koncernu Volkswagen vymoci odškodné pro evropské majitele naftových vozů umožňujících manipulovat s testy emisí. Zdroj: ČTK, Reuters, EPA

Zástupci americké advokátní kanceláře na Volkswagen podali jménem jednoho z klientů žalobu u soudu v německém Braunschweigu.Na snímku měření emisí u vozu Volkswagen v USA.
Žaloba požaduje, aby klient výměnou za vrácení automobilu obdržel plnou náhradu kupní ceny bez srážek za jeho používání. Na fotografii měření emisí u vozu Volkswagen v USA
Automobilka odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnila podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech.
Eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová podle listu Die Welt nedávno uvedla, že využije všech prostředků, aby evropským zákazníkům Volkswagenu odškodné za skandál s emisemi zajistila.
5
Fotogalerie

Americká advokátní kancelář Hausfeld chce od německého automobilového koncernu Volkswagen vymoci odškodné pro evropské majitele naftových vozů umožňujících manipulovat s testy emisí. Doufá přitom v pomoc ze strany Soudního dvora Evropské unie, informovala agentura DPA.

Zástupci kanceláře na Volkswagen podali jménem jednoho z klientů žalobu u soudu v německém Braunschweigu. Předpokládají, že soud si vyžádá vyjádření Soudního dvora EU, které bude možné využít i v dalších případech. "Naším cílem je, aby se německý soud obrátil na soud EU," uvedl šéf německé součásti kanceláře Hausfeld Christopher Rother.

Žaloba požaduje, aby klient výměnou za vrácení automobilu obdržel plnou náhradu kupní ceny bez srážek za jeho používání. Uvádí se v ní také, že Volkswagen prodejem aut vybavených softwarem pro manipulace s testy emisí porušoval pravidla EU.

Klient, jehož jménem byla žaloba podána, si podle Rothera koupil v roce 2010 vůz Volkswagen Eos. "Uzavřel kupní smlouvu, u které nikdy nemělo být dovoleno, aby vůbec vznikla," řekl právník. Kancelář Hausfeld podle svých informací společně s internetovou platformou My-right.de zastupuje požadavky více než sto tisíc majitelů aut z koncernu Volkswagen, poznamenala agentura DPA.

Volkswagen uvedl, že žalobu zatím nemá k dispozici, takže se k jejímu obsahu nemůže vyjádřit. Koncern předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba jedenáct milionů naftových automobilů instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku kauzy svolat k úpravě zhruba 8,5 milionu aut.

Automobilka ale odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnila podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech. Ti se mohou rozhodnout, zda budou požadovat úpravu auta, nebo aby Volkswagen jejich auto odkoupil. Dohoda o urovnání skandálu v USA také předpokládá, že majitelé obdrží odškodné až deset tisíc dolarů.

Eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová podle listu Die Welt nedávno uvedla, že využije všech prostředků, aby evropským zákazníkům Volkswagenu odškodné za skandál s emisemi zajistila. Začátkem února se prý Jourová setká s generálním ředitelem Volkswagenu Matthiasem Müllerem.