Zisky Ricohu na trhu kompaktních digitálních fotoaparátů snižuje konkurence tlačící na snižování ceny. Digitální zrcadlovky, které Pentax vyrábí, nabízejí mnohem větší marže. Hoya se prodejem zbaví jak značky, tak domácích i zahraničních továren Pentaxu.
Pentax se v loni potýkal s desetiprocentním poklesem počtu prodaných fotoaparátů na 1,63 milionu. Odhaduje se, že Ricoh loni vyrobil méně než půl milionu přístrojů. To vedlo ke květnovému rozhodnutí propustit v příštích třech letech deset tisíc zaměstnanců, tedy asi desetinu všech pracovníků.
Divize digitálních fotoaparátů Ricohu je dlouhodobě ztrátová. Firma doufá, že by mohla využít prodejních kanálu Pentaxu v Evropě a Spojených státech i pro fotoaparáty pod svou značkou. Ricoh také chce posílit na rozvíjejících se trzích.
Hoya koupila v roce 2007 Pentax především kvůli tomu, aby získala přístup k jeho technologiím pro lékařské přístroje, na které se chce nyní soustředit. Proto se prodej fotografické divize očekával. Podle agentury IDC je Pentax v počtu prodaných fotoaparátů světovou desítkou, zaujímá přibližně 1,5 procenta trhu.
Jak uvedla organizace Camera & Imaging Products Association, trh s digitálními fotoaparáty letos poroste o sedm procent a dosáhne rekordního počtu 131 milionů prodaných přístrojů. V případě kompaktních fotoaparátů bude ale růst jen šestiprocentní.