Zemětřesení v Audi. Kvůli skandálům a vyšetřování prý firmu opustí většina představenstva

Audi

Audi Zdroj: ctk

Znak německé automobilky Audi
Kabriolety Audi A5 a S5 přijíždí na český trh
Kabriolety Audi A5 a S5 přijíždí na český trh
Audi Q2 vstupuje na český trh
5
Fotogalerie

Německou automobilku Audi čekají rozsáhlé změny ve vedení, ze sedmičlenného představenstva by měli odejít čtyři lidé. Uvedly to dnes řekly zdroje obeznámené se situací. Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen.

O plánovaných změnách ve vedení Audi informoval i německý list Manager Magazin, podle kterého Volkswagen tímto způsobem reaguje na skandály kolem Audi a na zaostávání značky za domácími konkurenty Mercedes a BMW. V posledním roce a půl podle listu vyplouvají na světlo stále další podrobnosti ohledně role Audi v aféře kolem falšování testů emisí. Audi i Volkswagen teď navíc čelí podezření z kartelových dohod s dalšími německým automobilkami.

Šéf představenstva Audi Rupert Stadler už delší dobu čelí kritice za způsob, jakým řeší důsledky aféry kolem testů emisí. Dozorčí rada mu ale v květnu prodloužila kontrakt. Podle zdrojů Reuters by nyní místo Stadlera měli o funkce v představenstvu Audi přijít finanční ředitel Axel Strotbeck, šéf výroby Hubert Waltl, personální ředitel Thomas Sigi a šéf odbytu Dietmar Voggenreiter. Jejich nástupci prý ještě nebyli jmenováni.

List Manager Magazin tvrdí, že tuto čtveřici o jejím chystaném odvolání ve středu informoval generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller. Představitelé Audi a Volkswagenu se nicméně k informacím agentury Reuters a listu Manager Magazin odmítli vyjádřit.

Mnichovská prokuratura začátkem června oznámila, že se rozhodla rozšířit vyšetřování automobilky Audi, které zahájila kvůli podezření z podvodu kolem emisí naftových vozů. Rozšířením vyšetřování reagovala na zprávu, že německé úřady odhalily nezákonný software pro manipulaci s testy emisí v naftových automobilech Audi A8 a A7. Zjištění se týká zhruba 24 tisíc vozů vyrobených v letech 2009 až 2013 a prodaných v Německu a dalších evropských zemích.

Americká vláda tento měsíc obvinila bývalého manažera automobilky Audi, že nařídil zaměstnancům vytvořit software umožňující falšovat testy emisí naftových aut. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.